Fluga i Danmark till sommaren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fluga i Danmark till sommaren?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fluga i Danmark till sommaren?

Frugan vill åka på campingsemester till utlandet i sommar... Det får bli Danmark!

Jag vill naturligtvis kombinera detta med fiske. Grejjar inte att ligga på camping i två veckor å dricka sprit med en massa utlänningar.

Är det någon som har något bra förslag på vart vi skall åka??
    Västkusten?? Nordöstra delen?? Sydöstra delen?? Eller något annat i Danmark??
    Juli månad var det som sagt.......

På Jylland finns det en del åar som innehåller bäcköring och även harr, sen finns det även kustfiske efter havsöring på sommarkvällar och nätter. Kolla med den danska tidningen Fiskefeber de har säkerligen en del tips om flugfiske i Danmark under juni månad.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

Skagen är ju helt OK, massor med plattfisk när jag fiskade där, kanske det finns makrill, multe och näbbgädda i närheten också som man kan flugfiska?
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

det tradiga med danmark är att det finns inget fritt kustfiske som i sverige, fiskekort gäller över allt.

Kommentera

Här kan du hitta allt du vill veta om danskt sportfiske! Är det något du inte hittar så maila och fråga dom som jobbar med den här sidan är superschyssta.

Kolla speciellt Fiskevand under info till höger på sidan. Önskar att det fanns ett sådant register över svenska vatten...

Sportfiskeren

Skulle det vara något problem med danskan kan jag försöka hjälpa till...

Edit: Fiskesteder, inte fiskevand, skulle det vara.
          Senast ändrad av GardenGnome; 2005-02-23, 21:32.

Kommentera

FISKEKORT ÖVERALLT !!!??????????

Är det sant?? Även i havet???????

Kommentera

Ja, det är sant. Fiskekort krävs för kustfisket. Hur det är vid havsfiske vet jag inte. Fiskekort kan du lösa på dom lokala postkontoren eller via Fiskekort .

Skitfiske på dig!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X