Kvarnsjön, Botkyrka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kvarnsjön, Botkyrka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hmm, att man missat det genom alla år ... jag bor ju på grytstigen så det är ju jäkligt nära för min del.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Har du så nära så ska du ju garanterat ner o kolla läget....har inte vart i lilla dammen på riktigt länge vore intressant o ta sig en tur dit....även stora ska jag försöka boka in i veckan eller helgen...har ju semester nu så man får passa på....
      Hellre ute o fiskar 1 lördag än festar en fredag

Kommentera

Går/springer förbi dammarna nästan varje vecka så man kanske ska stanna till och spana in läget vid lilla dammen nästa gång.

Nåja, kan säga till när vi ska ut på äventyr nästa gång.

Kommentera

Var förbi Kvarnsjön och kikade på vägen hem från jobbet och det såg ju klart intressant ut med tanke på vegetationen och så. Tyvärr var det JÄKLIGT nersmutsat där vid bryggan jag var ... såg ut som en soptipp på ett ungefär.

Kan nog tänka mig att testa där framöver.

Kommentera

Jag har själv bara fiskat där en gång, i sällskap med boende i Uttran, och jag vill minnas att fiske endast fick utövas av de som bor i området. Detta gäller iaf den delen närmast Uttran. Övriga ska nog köpa någon form av fiskekort, av vem har jag ingen aning om tyvärr.

Förmodligen har väl Salems kommun koll på det. Hör med dem!

Botkyrka kommun har (hade iaf för några år sedan) ett info-blad om vilka sjöar i Botkyrka som man fick fiska i. Denna går nog att hämta nere i kommunalhuset.

Vilka arter och storleken på dessa har jag inte så stor koll på dock. Jag fick en gädda iaf. =)
            Senast ändrad av MEriksson; 2004-07-30, 16:15.

Kommentera

Ring kommunen och fråga om Kvarnsjön. Jag har aldrig hört talas om nåt fiskekort där. Fast jag håll till i krokarna runt 20 år. Har pimpelfiskat i Kvarnsjön. Dösjö var namnet. Finns visst i planterat karp. Hade polare som metade där. Vi hade en specimenklubb i Salem. Han fick sutare vill jag minnas. Men var jäkligt trögfiskad. Angående dammarna. Måste nog i frågasätta vikten på 1,6 kilo lite grann. En kompis har fiskat där åtskilliga gånger. Och hans vikter har max varit runt 5 hekto. Tror inte att det pyttelilla vattnet kan producera den modellen på borre. Får väl åka dit och provfiska själv och ta gällocksprov. Då kan man direkt tyda tillväxten. Ursäkta min misstänksamhet. Men vad hade du för våg. MVH Gunnar J.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Jag ringde kommunen idag vid tresnåret men dom hade ju naturligtvis redan stängt.

Jag och kompisarna har dragit åtskilliga hundra borrar från båda dammarna men den i särklass största vägde som sagt 800g så en borre på 1,6 ser jag som smått otroligt. Men säger inte att det är omöjligt även om jag är mycket skeptisk.

Elanen, har du hört nåt om Id i Lilla Dammen ?

Kommentera

Bergman, nä ID är för mig en gåta där. Ska dit i morgon söndag för test. Snackade med Håkan en kompis som fiskat där. Fanns visst flodkräftor kvar. Fast det var ju länge sen han var där. Han hade nån polare där som fått nån borre över kilot. Värt att kolla i morgon. Annars en kul grej att bryta av med från båtfisket. Skriver till dej sedan om vad som fisket gav. MVH Gunnar J.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Elanen, nja ... några flodkräftor finns nog inte heller är jag rädd. Däremot kan det nog finnas någon enstaka signalare kvar.

Kanske tar en promenad ner till dammen idag så får man se om du sitter där och kuckilurar. Abborre över kilot i lilla dammen låter också som en gåta. Det jag kan tänka mig är att det finns en eller ett par hyfsade gäddor då jag sett en uppe från bron för många år sen. Största vi fått är på ca 3-4 kg för länge länge sen

Kommentera

Känns som båda dammarna är mer eller mindre utdöda nuförtiden.

Regnbåge har inte funnits på år och dagar. När det gäller musslorna så tror jag att det finns kvar men är inte hundra. Kräftorna är så gott som utrotade ...

Om man får fiska eller inte vet jag ärligt talat inte men antar att det är förbud då det är Alfa-Lavals sjöar (tror jag). Dock så är det en del som metar lite där till och från.

Ang säckarna så var det ett dubbel eller trippelmord om jag minns rätt. Var ganska ung när det hände men minns att det var lite nervöst innan man fick reda på vart det hänt och att dom gripit gärningsmannen. Måste varit 20 år sen nu ... eller ?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 635 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                      0 svar
                      178 visningar