Gösfiske i Gapern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösfiske i Gapern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gösfiske i Gapern

Hej goda vänner, Jag har tillgång till båt i sjön gapern. Som de som fiskar där troligen vet så ser sjön ut som en hästsko i formen fast östra änden är längre ner än den västra. Delarna kallas om jag inte har fel för övre (mittendelen), nedre (östra delen) och mellersta gapern (västra delen). Gösfisket ska väl vara hyffsat i sjön, men jag har hört talas om att en stor del av gösbeståndet försvunnit sen några dumhuvuden inte insett att man inte kan fiska med hur mycket nät som helst i en sjö, särskillt inte när det är en så pass liten sjö + att man gör det mitt i lekperioden.

Men nu undrar jag om det nu finns några huggvilliga gösar kvar i sjön om man ska fiska efter dom i övre, nedre eller mellangapern?

Skitfiske Mvh// Jonatan
    Senast ändrad av roach master; 2008-07-10, 14:03.
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Ingen som vet något om det finns bra med gös kvar eller om de är på väg att utrotas?

Kommentera

Fiska i den nedersta delen av gapern. Det finns ett grundområde mitt i denna del som drar till sig gösen. Ett tips är annars att ta med båten till Molkomsjön. Vi tog tio gösar och en bonusgädda på 8,5 förra helgen.

Kommentera

läggs mk nät i den sjön. du kan allt räkna med 10-15 gösar där en kväll men glad om du kommer över 2kg. ett tipps är att köra verticalfiske där då mindre fisk kan uppskattas mera eller bara jigga runt lite för att plocka finare sportfiske där så finns det betydligt bättre sjöar i närområdet ,O)
        Bodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!

Kommentera

Okej, tack för svaren.

Jiggen det är precis vad jag har tänkt. Har skaffat nej ett vj set så det kan ju vara enbra sjö att träna upp sej lite i, kan ju vara lättare att få de små att hugga också.

Kommentera

Hej!

Jag bor sen några år tillbaka precis vid gapern. Fisket är lika bra i alla delar, om du fråga mig. Fiskas mkt med nät som sagt, och det är väl ok att man lägger ett nät då och då för husbehov, men egna och andras observationer tyder på att det förssiggår yrkesmässigt fiske efter gös. Förmodligen nån pensionär som tjänar lite extrapengar. Skittragiskt om du frågar mig. Har hänt att området mellan två grundtoppar som ligger typ 300 m ifrån varandra har varit helt avstängt av långrev.

Annars e det en kanon fiskesjö antalsmässigt, dock absolut inget ställe för att söka ev rekordgösar! över 3 kg är rentav sällsynt. en så pass stor sjö med så bra förhållanden för gös borde kunna producera riktiga monster med en vettig förvaltning... Vill dock tillägga att det fiskas jäkligt mycket trolling under sommaren, därmed är nog inte heller "sportfiskets" skuld i dvärggösbeståndet så liten.

Vj är helrätt på gapern!

Ses på sjön!

/David

Kommentera

Problemet med Gapern är väl kanske just att det finns för mycket gös....

Kommentera

Okej då kanske det inte är så illa som det lät i nwt tror jag det var att gösen var utrotningshotad?

Kanske rentav är bra att få ur lite smågös, men för den sakens skulla ska man ju inte fiska sönder sjön med nät.

Kommentera

Håller helt med, grejen är ju bara att både sportfiske och nät sorterar bort alla större gösar.

Kommentera

för mycket idioter som fiskar i den sjön. bara för några år sen va fisket kanon.! men när folk bånkar 20-30gösar per tur så är de inte så konstigt att fisket suger.. även när folk lägger ut nät pålekgrunden mitt under leken!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 601 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    136 visningar