Abborre i Kalmarsund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre i Kalmarsund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborre i Kalmarsund

Som de flesta vet, är kalmarsund snuskhett på stor abborre. Jag vet dock jävligt lite om stället känner jag. Jag vet inte ens om man bedriver fisket från båt eller land där borta. Jag har sett bilder och många bilder ser ut att vara tagna på land.

Är det till exempel simpelt att bara sticka dit, okunnig om stället eller måste man ha båt, sticka till lokala fiskebutiken och få utpekat exakt vart man sitter?

Har igentligen inte en anning men jag vill också veta... som Kalmar bo tycker jag det är en rättighet!

Kommentera

jag vill nämligen ha en abborre över 2 kg.

Kommentera

Givetvis är det inte bara att åka ner till sundet och hämta sig en 2 kilos borre.. Dom som har lyckats har garanterat laggt ner mycket tid på att hitta sina spots.. Och då faller det ganska naturligt att man inte blotta dessa på ett allmänt forum..

Mitt tipps är att bli lite bundis med borre nissarna..Eller ut å leta efter storborren själv.. för som sagt, sundet håller grov borre... Har själv lyckats med bedriften att få en tvåkilos som bonus vid gäddspinn...
        http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
          Givetvis är det inte bara att åka ner till sundet och hämta sig en 2 kilos borre.. Dom som har lyckats har garanterat laggt ner mycket tid på att hitta sina spots.. Och då faller det ganska naturligt att man inte blotta dessa på ett allmänt forum..

Mitt tipps är att bli lite bundis med borre nissarna..Eller ut å leta efter storborren själv.. för som sagt, sundet håller grov borre... Har själv lyckats med bedriften att få en tvåkilos som bonus vid gäddspinn...
          Det var självklart ironi :P

Dock behöver man ju inte blotta sina hotspots för att berätta om fisket sker från land eller båt där borta. Det mesta fisket efter stor abborre i övriga sverige sker ju från båt.

Kommentera

Det är väll alltid fördel med båt ?
            bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
              Det är väll alltid fördel med båt ?
              Nja, det beror ju på hur fisket ser ut! Hur långt ut fisket bedrivs osv. Men där vet jag inte! Kan ingen lägga upp bilder på hur fasen stället ser ut?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Nja, det beror ju på hur fisket ser ut! Hur långt ut fisket bedrivs osv. Men där vet jag inte! Kan ingen lägga upp bilder på hur fasen stället ser ut?
                Såvitt jag vet tas dom flesta från båt, vilket är rätt naturligt. Jag har ju inte fått någon större borre där, rättare sagt ingen borre alls där men det borde inte vara så svårt att lägga ihop 2 och 2, d v s försöka överföra erfarenheter från andra ställen. Dessutom verkar ju dom flesta meta fast det borde gå utmärkt med jiggfiske..
                Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                  Är det till exempel simpelt att bara sticka dit, okunnig om stället eller måste man ha båt, sticka till lokala fiskebutiken och få utpekat exakt vart man sitter?
                  mahahaha gör de du ,jag tror dom ger dig sina hotspots
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
                    mahahaha gör de du ,jag tror dom ger dig sina hotspots
                    ironi mannen,,ironi

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 612 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    142 visningar