Nya Zealand - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Zealand

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya Zealand

Hej,

Är på väg till Nya Zealand och tänkte höra om ngn har erfarenheter av fisket där.
    Platser, guider, utrustning etc.etc
    Har väll mest tänkt dra några dröm öringar och stealhead på fluga men alla tipps är intressant.

Sök på "nya zealand" och "nya zeeland" så får du lite info.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Så sjukt avundsjuk just nu! Nya Zeeland har länge varit mitt drömresemål när det gäller fisket, och det är garanterat en plats jag ska svinga med spöt i någon gång här i mitt liv.

Passa på att ta mycket bilder och lägg upp här på FS sen så man har något att dreggla över.

Skitfiske!

Kommentera

Var i NZ? Jag är där ett par gånger om året, med jobbet. Kan en del trevliga ställen runt christchurch, framför allt.

Kommentera

ÅLARNA, fiska ål i nån bäck där, det finns otaliga! älarna kan väg atyp 6 kg!!! det finns öring i bäckarna osso,
          Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

Ursprungligen postat av SMaster Visa inlägg
            Var i NZ? Jag är där ett par gånger om året, med jobbet. Kan en del trevliga ställen runt christchurch, framför allt.
            Har inte bestämnt vart än, är i Australien fn ska köra upp längs östkusten och förhoppningsvis ta någon tur efter Black Marlin. Efter det blir det Nya zealand, men det jag söker är antingen en stad i närheten av flera bra vatten eller typ hyra en stuga nån vecka vid en riktigt schysst älv.

Kommentera

Just det har ingen egen utrustning med så blir hyra/köpa på plats men det måste väll gå ordna...

Fann endel intressant av sökningen men tippsa gärna på,

Kommentera

Beror lite på när du kommer dit.

Fisket på sommaren är bäst på sydön, om du skall fiska där rekomenderas starkt att du skaffar en guide då det finns så många vatten som verkar bra och fisket skenerellt är ganska svårt/olikt det fiske vi är vana vid härifrån.

Om du däremot skall fiska på hösten/vintern, maj-juni så rekomendras Tongariro river starkt, Tongariro ligger nära Taupo på nordön och där på hösten stiger det sjukt mycket regnbåge från lake Taupo, fisket är väldigt likt svenskt havsöring/lax fiske med nedströms fiske med sjunklina och större flugor, dock kan det vara VÄLDIGT högt fisketryck där då så du får räkna med att trängas lite.

Kommentera

Bokade resa idag kommer börja med åka till Christchurch 13.e (NZ pokermästerskapen går där då, tänkte slå 2 flugor i en smäll...)
                  Lär väll testa fisket i krokarna där då får se om det blir ngn tur mot Lake Taupo sen. Har hittat en hel del om Taupo fisket men mindre om Christchurch så lite tipps om var man ska hålla till där vore trevligt, annars löser det sig nog fint på plats.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 624 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                  0 svar
                  151 visningar