Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mälaren

Tjena

Köpte båt i sen sommras, undrar om det är någon som känner till några bra fiske ställen vid sigtuna (Mälaren)
    fln_6@hotmail.com

Ursprungligen postat av selco
    Tjena

Köpte båt i sen sommras, undrar om det är någon som känner till några bra fiske ställen vid sigtuna (Mälaren)
    Hej Selco; Du får söka medlemskap i Sigtuna Fiskevårdsförening. Där får du reda på Var, När och Hur du får fiska mellan Sigtuna och Stäket. Jag tror att Stizo skrev om Sigtuna FVF här på FiskeSnack.Com. Lägg in Sigtuna Fiskevårdsförening i Sökrutan. När man är medlem i en fiskevårdsförening eller fiskeklubb brukar man alltid få nya vänner och fiskekompisar. De bästa fiskeplatserna hittar du själv!
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand

Kommentera

Tack för infon TACK TACK
      fln_6@hotmail.com

Kommentera

jag tror inte du kan räkna med att nån delar med sig av sina fiskeställen ....
        bf

Kommentera

Tjena

Bor du i Sigtuna? Hur som helst så finns det många fina ställen du kan fiska på. Men som redan är sagt så tror jag inte att så många vill bränna sina spots. Det är bara att ge sig ut och leta. Växtlighet är ett nyckelord.. fast det beror ju iofs på vad du ska fiska?

Kör hårt så kanske vi syns på fjärden..
          LaSsE

Kommentera

Ursprungligen postat av modemgurka
            Bor du i Sigtuna? Hur som helst så finns det många fina ställen du kan fiska på. Men som redan är sagt så tror jag inte att så många vill bränna sina spots. Det är bara att ge sig ut och leta. Växtlighet är ett nyckelord.. fast det beror ju iofs på vad du ska fiska?

Kör hårt så kanske vi syns på fjärden..
            Så växtlighet är bra? Spelar det nån roll om det är barr eller lövskog?

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
              Så växtlighet är bra? Spelar det nån roll om det är barr eller lövskog?
              Inte direkt, men varför ska du kasta upp draget i träden? Vad är syftet?
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

Tack för infon TACK TACK
                Hej igen Selco; Jag bor i Bålsta...några stenkast från Sigtuna! Om du inte lyckas med gädd- och gösfisket i Sigtunafjärden hjälper jag dig gärna till våren. Förr fiskade jag ofta gös i dessa trakter. Titt som tätt bet även någon skaplig gädda i mina nötta Swim Whizz och Cisco Kid wobbler när jag fick ett av mina periodiska återfall att dra några "MossBacks"!
                Go for the Big Ones!
                Old Firehand

Kommentera

Om du vill köra efter gös i mälaran så har jag några favoriter tex Cotton Cordell Deep Diving Red Fin, den silvriga med blå rygg helst med gul mage om du kan få tag i den alltså färg 06(http://www.trumman.com/cordell/deep_red_fin.htm)

Själv bor jag i Kungsängen ( Upplands-Bro kommun)
                  Carp Is The Shit

Kommentera

Ursprungligen postat av TräToppen
                    Om du vill köra efter gös i mälaran så har jag några favoriter tex Cotton Cordell Deep Diving Red Fin, den silvriga med blå rygg helst med gul mage om du kan få tag i den alltså färg 06(http://www.trumman.com/cordell/deep_red_fin.htm)

Själv bor jag i Kungsängen ( Upplands-Bro kommun)
                    Hej Trätoppen; Cotton Cordell Deep Diving Red Fin CD9 i färgen 06 har ljust blåkromad rygg, silverkromade sidor och buk. Den gamla specialfärgen 17 på CD9 hade något mörkare blåkromad rygg, silverkromade sidor och fluorgul buk. Tror du att gösen hugger bättre om buken är gul kan du testa och måla buken gul på dina CD9 färg 06. Själv har jag göstestat CD9 med bukfärger i silver, gult, orange och rött. I riktigt grumliga vatten har gult fiskat bäst. I något klarare gösvatten har orange dominerat i fångstlistan. Under de två senaste åren har Smithwick ASSRD-1200F Flash Super Rogue vid göstrolling varit helt överlägsen Cordells Deep Diving Red Fin CD9.
                    Go for the Big Ones!
                    Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 635 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    176 visningar