Fiske i Blekinge! "Ronneby" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Blekinge! "Ronneby"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Blekinge! "Ronneby"

Tja..
    Har precis flyttat till Blekinge. Bor nu i Ronneby med min tjej. Vill ha en massa bra tips om bra fiskevatten här i närheten. Typ bra havsöring/gäddställen efter kusten??? Eller åar med "mindre öring" har alltså inte skaffat ett tvåhands flugspö för havsöring ännu.. har ett sage rpl+ klass 5/6.
    gör mig glad och ge mig massor av goa bra tips inför helgen...

RPL+

Vart bara tvungen att säga du har ett mycket fint enhandsspö ;D Jag har RPL+ #5 visst e alla 4delade ?
    Sage RPL+ rock n roll

Kommentera

Åar:

Rånnebyån: Regnbåge, Öring
      Bräkneån: Öring om jag inte missminnermir
      Nättrabyån: Öring
      Lyckebyån: Öring
      Mörrumsån: Öring, Lax (Går att fiske med grövre enhands nu).

Havet:

Hör med lokala fiskebutiker, det brukar vara enklast. Men titta på en karta och utgå från ronnebyåns mynning .... är kring går både Regnbåge, öring (och givetvis gädda).

Vill du ha bra fiske efter havsöring så är nog inte en resa till Österlen helt fel.

Gädda:
      Hela kusten ... detta fiske är tämligen enkelt ... hitta en badvik med angränsande stenigbotten så har du det fixat. Gädda på fluga är kanonball!!

Put & Take:
      Olofström: Harasjömåla (Någorsolunda känt ?? )
      Karlshamn/Asarum: Strömfisket (www.stromfisket.nu), Kroksjöarna (två sjöar och ett göl).
      Ronneby: Har aldrig fiskat runt Rby men där finns ju Galtsjön m.fl. ... bara att kolla med en fiskeaffär.
      Karlskrona: Lindwallska sjön + en fiskecamp i närheten (minns inte vad den heter)

Finns säkert fler fina ställen .. bara att fylla på!
      http://fnb.cocktails.nu

Kommentera

Fiskar några gånger varje år i Ronneby efter gädda. Fortfarande väldigt "grön" på området men hyffsat fiske brukar det vara i den stora viken innan "Gö-halvön"...byrummaviken tror jag att den kallas. Det finns ett stenigt område med kuperat djup i inloppet till denna vik som alltid brukar leverera. I övrigt så finns ju en hel del öar att undersöka.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 632 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
        0 svar
        164 visningar