någom som vet nått bra abborfiske runt nyköping??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abborrfiske runt Nyköping ?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av posiedonnågom som vet nått bra abborfiske runt nyköping??
Annars kan jag rekomendera kuststräckan mellan nyköping-trosa. Finns massor med ställen att åka in o testa på.
Äspskär längst ut på Stendörren har förr varit ett superhett ställe, men det verkar som om borren är på tillbakagång där. Senaste 2-3 gångerna jag varit där har det varit näst intill stendött.
Vill du inte köra havet så har nästan alla sjöar runt björnlunda/stjärnhov och dom trakterna riktigt grov abborre. Vet ej om du orkar åka så långt dock.
Sjöar där som jag testat och vet om är: Båven, Lockvattnet, Misteln, Kyrksjön, Dunkern, Klämmingen mm
Lycka tillDen som har flest prylar när han dör vinner!
-
Tjena!
Skulle satsa på insjöfiske efter abborre istället för skärgården.. En sjö som det kan vara värt att fiska i är sibbo-fjärden(tystbergatrakten). Fiskekort behövs dock.
Lycka till!
Kommentera
-
Båven är riktigt grymt! Du får abborrar på vartannat kast, fick iallafall vi ungefär när vi var där. Dom har ganska fin medelvikt där, abborrar på runt kilot är inget ovanligt. Tas årligen upp några över 2kg också. Fina gäddor och gösar har dom också, har för mig att dom har mal också ;S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ToviBåven är riktigt grymt! Du får abborrar på vartannat kast, fick iallafall vi ungefär när vi var där. Dom har ganska fin medelvikt där, abborrar på runt kilot är inget ovanligt. Tas årligen upp några över 2kg också. Fina gäddor och gösar har dom också, har för mig att dom har mal också ;Ssäger bara ultralätt
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sjögräskrävs det fiskekort i båven? finns det nåt ställe som man kan hyra/ köra ner egen båt i?
Kan köpas i fiskeaffären i Gnesta bla.
Det borde kunna finnas båtuthyrning någonstans i sjön, men det kan dom nog informera om i fiskeaffärn. Lycka till.
Ta med gädd och gös prylarna, för det finns gott om dom också. :-)Den som har flest prylar när han dör vinner!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera