Havsöring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring

Nu har jag varit ute 3 dagar på en vecka fiskandes efter HÖ utan ett enda hugg. Jag fiskar på västkusten, nästan enbart med fluga, jag har fiskat vid kippholmen och lilleby, på natt, dag, gryning, med alla möjliga flugor. Kan någon ge tips om var man ska söka havsöringen, vilken tid på dygnet, vilka flugor som gäller m.m. alla tips tas tacksamt emot. Gärna specifika ställen i göteborgs området, kanske inte era hotspots men ändå.

Tack på förhand....

// Fure

Nu ska jag berätta en hemlighet för dig. Det finns inget som heter HÖ. Havsöringen är bara en myt. Den ligger tomten och troll ungefär. Den finns INTE!

Kommentera

Ursprungligen postat av UnEasy
      Nu ska jag berätta en hemlighet för dig. Det finns inget som heter HÖ. Havsöringen är bara en myt. Den ligger tomten och troll ungefär. Den finns INTE!
      "Den ligger tomten och troll ungefär"???? bra val av nick..

Kommentera

Jo, det gör den visst! Men man måste ha en 18 cm Rapala Magnum Firetiger för att fånga den.

Men åter till frågan.

Jag har läst på lite om det skulle bli så att man skall fiska efter denna fisken riktat någon gång, har funderat på att försöka någon gång trots att den är prickig.
        Fluga bör man använda då man vet eller ser att fisken är aktiv närmare land eftersom kastlängden är betydligt kortare än vad man kan få med spinn-utrustning och tunga skeddrag. Många verkar ju ha med både spinn och flugspö när de fiskar. Får de hugg nära land så byter de till fluga för havsöringarna är ofta flera när de kommer.
        Med spinnspö kan du ju kasta säkert 70 meter om du kör med rätt skeddrag och bra stuns i spöt.

Ta och bläddra igenom lite gamla nummer av fisketidningar om du har några, det brukar ju vara reportage i mängder eftersom det är ett populärt fiske.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av fure
          Nu har jag varit ute 3 dagar på en vecka fiskandes efter HÖ utan ett enda hugg. Jag fiskar på västkusten, nästan enbart med fluga, jag har fiskat vid kippholmen och lilleby, på natt, dag, gryning, med alla möjliga flugor. Kan någon ge tips om var man ska söka havsöringen, vilken tid på dygnet, vilka flugor som gäller m.m. alla tips tas tacksamt emot. Gärna specifika ställen i göteborgs området, kanske inte era hotspots men ändå.

Tack på förhand....

// Fure

Såhär års bör det vara renodlat nattfiske som gäller. Yttre hisingen bör inte heller vara fel, samt områdena utanför såväl Göta älvs som norde älvs mynningar. Förhoppningsvis borde väl såväl borstmasken som hästräkan leka snart.. För bortsmasken gäller enkla marabouflugor i orange. Alternativt som en ren siluettfluga i svart marabou med foamrygg, vilken flyter och "gör spår" i ytan när du halar hem den. Annars som sagt räk- eller fiskimitationer.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 635 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
          0 svar
          176 visningar