Undrade om någon har varit där, vad fiskekorten kostar, vilket fiske det är tillämpat till och vilka fiskar som finns i den sjön/tjärnet. Det ligger i Karlstad området.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sandbäckstjärn
Collapse
X
-
Är det tjärnen som ligger innanför "guldkusten" strax norr om Sundstatjärn?
Oavsett trodde jag Karlstadstjärnarna var fisktomma. Eller har man planterat in fisk där nu?
Hur är fisket i "älva"?
Var fiskar du runt Skoghall?
Jag är gammal Hammrö-bo och känner trakten rel. bra. Är på besök ett par gånger per år. Är det ide att ta med spöna?
-
Sandbäckstjärn ligger bortom polishuset, det är nog ett put&take vatten. Annars råder det ju fiskdöd lite varstanns i karlstad området. Sundsta tjärn är ju nu drabbat. I älva har mina klass kamrater varit och håvat mycket slom veckan innan påsklovet.
Vi har även lagt ett par pass efter vandrande id i älven men har inte fått något än(4 pass har vi nog haft nu) men man vet ju aldrig när dom kommer vips så är dom där och då gäller det att vara på plats. När jag fiskar i skoghall så är jag ofta i djupsundet, mörudden eller vid jacobsbergsbron. Vart på hammarö bodde du? Själv bor jag på Ringvägen. Det ligger vid konsum gunnarskär. alltså bara typ 200 meter från vänern. Jag tycker att du skall ta med dig spöt hit, det finns mycket gädda och abborre, du kan ju hänga med mig ut i båten(observera att det är en gammal plasteka som är 3,5 meter lång) till sommaren så kan vi ju se om jag kan guida dig eller tvärtom. Metspö kan också vara bra att ha på eftermiddagen vid bryggorna på mörudden.
Rostbiff opch vinäger
Kommentera
-
Mörudden, Klarälven, Skoghall och Hammerö'a, det låter som musik i gamla värmlandsöron!
Vi får se om vi kan koordinerat något vid mitt nästa besök. Överst på önskelistan står Norra Klarälven vid Klarabro!
Jag bodde på Lövnäs, Björkvägen 5. Oxå max 200 meter från sjön!!!
Kommentera
-
Originally posted by schlusser
De e göt de, jag måste bara fråga, håller du på frölunda eller färjestad eller inge av dom
Detta hände sig på den tiden när Färjestad låg i div,2, Grums slog norska landslaget med 8 - 2 och Nisse Nilsson spelade i Forshaga.
Nu kan du försöka räkna ut åldern på mig.........
Fast sanningen att säga tycker jag det var Frölundas tur, och Färjestad spelade inte bra. Håll med om det!?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera