Gös i Sottern? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös i Sottern?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gös i Sottern?

Jag är nygammal i sjön Sottern. Vi har precis köpt båt och jag är rejält sugen på gösfiske! Jag har vissa minnen om gösfångster när jag var liten och skulle tacksamt ta emot tips om hur jag lyckas med gösfisket. Går det att fiska gös St. Fjärdingen eller måste jag bort mot djup?

Tacksam för alla tips.

Hälsningar

Hej!
    St.fjärdingen med omnejd är väl inte direkt de områden jag förknippar med gös. Fast nuförtiden finns det knappt några områden jag förknippar med gös i Sottern.
    Hetaste stället är nog kring djup.
    Fisket har gått ner ordentligt de senaste åren om jag fattat rätt.
    Jag fiskar inte så mycket gös själv utan jagar mest gädda.
    Var har du båten då?
    //Cole
    http://sportfisher.se

Kommentera

Tråkigt med nedgången med gösen... Man får väl jobba hårdare då! Båten ligger på kyrkans mark, inte långt från badviken. Hur går gäddfisket? Lyckades fånga (och släppa) en 4kg-gädda under den korta premiärturen, vid vassen vid 'vindsurfar-stranden'. Har Du några bra tips på gäddan? Tror nog att jag kommer försöka på gös hur som helst... Finns det några teorier till minskningen av gösen?
      Senast ändrad av Peter Preske; 2006-05-19, 21:08.

Kommentera

Gäddan hittar man i princip överallt.
        Teorier ang gösen har jag, mycket hårt fisketryck, många gubbar respekterar inte minimimåtten och tar upp allt de får på kroken, har sett det med egna ögon.
        När man påtalar detta så säger de att de små är goda de också.
        En yrkesfiskare finns det som har fyra fasta redskap och jag inbillar mig att han tar mycket fisk.
        Sottern är ju inte speciellt stor och vid många tillfällen är det 10-15 båtar ute och trollar på "djup".
        Många av gubbarna har inte anammat C & R alls och har inget förstående alls när man berättar att man sätter tillbaka nästan all fisk.
        //Cole
        http://sportfisher.se

Kommentera

Det går sådär med gösfisket... Två gösar på fyra fisketurer. Båda tagna på nga få meters djup, med silverfärgad Tormentor. Färgglada Wobblers fungerar inte alls. Börjar bli lite sugen på att prova att jigga gös. Är det någon som har några schyssta jiggtips för Gösfiske i sjö? Är grynnor intressanta även dagtid?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 635 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
          0 svar
          177 visningar