Är det någon här som vet om gäddorna är på huget än? Jag var ute och sökte gädda på branterna och intill lekvikarna i går men endast en på 1kg Har ni något bra tips på bra gäddvaten i mark för utom tolken.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Angående Mark och Öresjön (gädda)
Collapse
X
-
Gäddvatten
Testa Viskan!! går riktiga krokodiler där, bor i kinnaström och där finns det gott om dem. St Hålsjön finns fina firrar men är svårfiskad. Lygnern har ju alltid levererat stora gäddor mitt pb där är 8,5.
Men testa viskan som sagt, själv har jag tröttnat på gädda eftersom det är lite väl lätt att ta dem här i kinnaström. jagar nu mest Abborre,Gös,öring,Id & Färna.
-
Jag vill påstå att Öresjön inte är något strogäddvatten precis.. Har fiskat en hel del, är bara 21 så jättemycket är det inte förstås. Största gäddan på 7.2, större verkar ganska svårt. 4-5 kg är dock inga större problem.
Tolken verkar ganska svårfiskad det lilla jag har provat, men verkar ändå ge betydligt fler stora än Öresjön.
Viskan är klart intressant, jag tror de flesta åar kan ge fin fisk.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av martinus Visa inläggJag vill påstå att Öresjön inte är något strogäddvatten precis.. Har fiskat en hel del, är bara 21 så jättemycket är det inte förstås. Största gäddan på 7.2, större verkar ganska svårt. 4-5 kg är dock inga större problem.
Tolken verkar ganska svårfiskad det lilla jag har provat, men verkar ändå ge betydligt fler stora än Öresjön.
Viskan är klart intressant, jag tror de flesta åar kan ge fin fisk.I am back to stay.
Kommentera
-
Flötestrolling med levande mört är det som har gett mig mina större gäddor därifrån. En 7-kg:s på trolling oxå. Har inte kört alls mycket spinn men det känns lite svårare.
Pelagisk trolling i västra delen kanske kan ge stort om man ger det tid och letar stim osv.
Pelagiskt ismete har gett ett par 5-kg:s oxå men då nappar det inte hela tiden...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rydström Visa inläggTesta Viskan!! går riktiga krokodiler där, bor i kinnaström och där finns det gott om dem. St Hålsjön finns fina firrar men är svårfiskad. Lygnern har ju alltid levererat stora gäddor mitt pb där är 8,5.
Men testa viskan som sagt, själv har jag tröttnat på gädda eftersom det är lite väl lätt att ta dem här i kinnaström. jagar nu mest Abborre,Gös,öring,Id & Färna.
Så kan bror min och jag dra tills vi tröttnar.
Ha det gött!
/David
Kommentera
-
Viskan
Ursprungligen postat av D.Almgren Visa inläggOm du tröttnat på Kinnaström så kan du ju dela med dig av dina bra ställen
Så kan bror min och jag dra tills vi tröttnar.
Ha det gött!
/David
Kör gärna jerk med blå/silver. Jigg, spinnare m.m. det mesta funkar. Fiskar själv mest abborre nu men det smäller alltid på gäddor...
Djupet ligger på ca 2-2,5m.
Skitfiske på er.
Bor ni här i trakten?
Den som bonkar fisk här kan löpa väldigt stor risk att hamna i plurret, ser er från mitt hus så ajja bajja på er!!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera