Angående Mark och Öresjön (gädda) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Angående Mark och Öresjön (gädda)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Angående Mark och Öresjön (gädda)

Är det någon här som vet om gäddorna är på huget än? Jag var ute och sökte gädda på branterna och intill lekvikarna i går men endast en på 1kg Har ni något bra tips på bra gäddvaten i mark för utom tolken.

Gäddvatten

Testa Viskan!! går riktiga krokodiler där, bor i kinnaström och där finns det gott om dem. St Hålsjön finns fina firrar men är svårfiskad. Lygnern har ju alltid levererat stora gäddor mitt pb där är 8,5.
    Men testa viskan som sagt, själv har jag tröttnat på gädda eftersom det är lite väl lätt att ta dem här i kinnaström. jagar nu mest Abborre,Gös,öring,Id & Färna.

Kommentera

Jag vill påstå att Öresjön inte är något strogäddvatten precis.. Har fiskat en hel del, är bara 21 så jättemycket är det inte förstås. Största gäddan på 7.2, större verkar ganska svårt. 4-5 kg är dock inga större problem.
      Tolken verkar ganska svårfiskad det lilla jag har provat, men verkar ändå ge betydligt fler stora än Öresjön.
      Viskan är klart intressant, jag tror de flesta åar kan ge fin fisk.

Kommentera

Ursprungligen postat av martinus Visa inlägg
        Jag vill påstå att Öresjön inte är något strogäddvatten precis.. Har fiskat en hel del, är bara 21 så jättemycket är det inte förstås. Största gäddan på 7.2, större verkar ganska svårt. 4-5 kg är dock inga större problem.
        Tolken verkar ganska svårfiskad det lilla jag har provat, men verkar ändå ge betydligt fler stora än Öresjön.
        Viskan är klart intressant, jag tror de flesta åar kan ge fin fisk.
        Är det bottenmete med makrill/mört som gäller då eller är det space nog någonstans för spinn/flugfiske?
        I am back to stay.

Kommentera

Flötestrolling med levande mört är det som har gett mig mina större gäddor därifrån. En 7-kg:s på trolling oxå. Har inte kört alls mycket spinn men det känns lite svårare.
          Pelagisk trolling i västra delen kanske kan ge stort om man ger det tid och letar stim osv.

Pelagiskt ismete har gett ett par 5-kg:s oxå men då nappar det inte hela tiden...

Kommentera

Ursprungligen postat av Rydström Visa inlägg
            Testa Viskan!! går riktiga krokodiler där, bor i kinnaström och där finns det gott om dem. St Hålsjön finns fina firrar men är svårfiskad. Lygnern har ju alltid levererat stora gäddor mitt pb där är 8,5.
            Men testa viskan som sagt, själv har jag tröttnat på gädda eftersom det är lite väl lätt att ta dem här i kinnaström. jagar nu mest Abborre,Gös,öring,Id & Färna.
            Om du tröttnat på Kinnaström så kan du ju dela med dig av dina bra ställen
            Så kan bror min och jag dra tills vi tröttnar.
            Ha det gött!
            /David

Kommentera

Håller med Almgren, Ett Pm vore uppskattat förutsatt att du ville dela med dig .
              Flooda bara inte ut informationen här så att 100 bonkare avrättar all fisk

//jj
              I am back to stay.

Kommentera

Viskan

Ursprungligen postat av D.Almgren Visa inlägg
                Om du tröttnat på Kinnaström så kan du ju dela med dig av dina bra ställen
                Så kan bror min och jag dra tills vi tröttnar.
                Ha det gött!
                /David
                Behöver inte ge något speciellt tipps. fiska bara från strömmen och nedåt. står gäddor lite över allt. Efter böjjen nedanför strömmen står de ofta intill kanten..
                Kör gärna jerk med blå/silver. Jigg, spinnare m.m. det mesta funkar. Fiskar själv mest abborre nu men det smäller alltid på gäddor...
                Djupet ligger på ca 2-2,5m.
                Skitfiske på er.

Bor ni här i trakten?

Den som bonkar fisk här kan löpa väldigt stor risk att hamna i plurret, ser er från mitt hus så ajja bajja på er!!

Kommentera

Hur stora gäddor har det blitt i Viskan? Ingefär? Är bara nyfiken?

Kommentera

hur stor gädda?

min största på de tre åren jag bott här ligger på 8,5kg men är övertygad om att här går riktiga krokodiler.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 601 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    136 visningar