Jag har funderat en del på att köra lite seriöst mete i sommar men saknar lite kunskap om var det finns bra vatten i den omedelbara närheten av Östersund och frågar därför om det finns någon som kan tänka sig att dela med sig lite tips. Hittills har jag bara testat vid Rödösundet, Storsjön mellan Lugnvik och Frösöbron och i Lillsjön. Vet att det finns bra vatten runt omkring men jag vill helst slippa åka flera mil för att få fiska lite. Skulle också uppskatta tips på schyssta åar eller bäckar man kan meta i.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mete runt Östersund
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av psJag har funderat en del på att köra lite seriöst mete i sommar men saknar lite kunskap om var det finns bra vatten i den omedelbara närheten av Östersund och frågar därför om det finns någon som kan tänka sig att dela med sig lite tips. Hittills har jag bara testat vid Rödösundet, Storsjön mellan Lugnvik och Frösöbron och i Lillsjön. Vet att det finns bra vatten runt omkring men jag vill helst slippa åka flera mil för att få fiska lite. Skulle också uppskatta tips på schyssta åar eller bäckar man kan meta i.
-
Jag är nog mest intresserad av ädelfisk men all fisk som går att meta är av intresse, även bäckmete. Var förbi fiskeaffären i Brunflo och snackade med killen som har stället, han är metare, och fick en del matnyttiga tips, ska tillbaks nästa vecka och snacka lite mer och få lite kartor på bra ställen. Vet ju en hel del bra vatten men det skulle va fruktansvärt skönt att slippa köra 5 - 10 mil för att få fiska lite.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ollelI Ändsjön på frösön kan du iaf fiska (små)ruda, om du åker bort till backviken (5 km från Rödön) så borde du kunna få mört på kroken. Runt Tullus finns det flera tjärnar, tyvärr vet jag inget om dessa men nån fisk borde det väl finnas i dom.
Kommentera
-
Jag har bara fått fisk i den allra sydligaste delen av sjö där utloppet är (nära till vallaleden), resten av sjön tycker jag verkar vara för grund. Fisken jag fått är på metspö (7 meters) och matchmete, ut med lite mäsk och du kommer garanterat att få upp ett par fiskar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ollelJag har bara fått fisk i den allra sydligaste delen av sjö där utloppet är (nära till vallaleden), resten av sjön tycker jag verkar vara för grund. Fisken jag fått är på metspö (7 meters) och matchmete, ut med lite mäsk och du kommer garanterat att få upp ett par fiskar.
Det är ungefär där vassen börjar du har fiskat då? Bilden är tagen från den lilla bron över "bäcken" som rinner ut under Vallaleden.Senast ändrad av erik81; 2006-05-20, 17:17.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av psJag är nog mest intresserad av ädelfisk men all fisk som går att meta är av intresse, även bäckmete. Var förbi fiskeaffären i Brunflo och snackade med killen som har stället, han är metare, och fick en del matnyttiga tips, ska tillbaks nästa vecka och snacka lite mer och få lite kartor på bra ställen. Vet ju en hel del bra vatten men det skulle va fruktansvärt skönt att slippa köra 5 - 10 mil för att få fiska lite.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera