Ska till antligen dammån eller valsjöbyn i juli så undrar om någon har lite tips eller egna erfarenheter av dessa fiskeplatser
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dammån eller Valsjöbyn????
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av GavricSka till antligen dammån eller valsjöbyn i juli så undrar om någon har lite tips eller egna erfarenheter av dessa fiskeplatser
Kortpriser 2006
1-dygn..........60:-
3-dygn........150:-
vecka..........240:-
Års kort......500:-
Sausjön........70:-/dygn
Information:
Tel: 0645-71 62 00
DAMMÅNS FISKEVÅRDSOMRÅDE
Kortpriser 2006
1-dygn..........75:-
Vecka..........300:-
Årskort........700:-
Information:
Tel:0643-310 57, 310 56
-
U, Minns inte exakt på höstkanten.Typ 20 år sedan, brorsan och en kompis hade hyrt en styga av brasta-John, vid storsjön. Då, ordförande, eldsjäl i storsjöns centrala fiskevårdförening (vill jag minnas att den hette) Säkert död nu.Han hade alla kontakter, bla fiskade vi av kvissleströmmarna per båt bara harr...Såg faktiskt gubben (Arvid Nordqvist?)som tagit 12,6 kg:s öringen i nämda ström. Trollade av Ockesjön, i hård nordan, fiskade av dammåns nedre lopp per båt. Öringen tog strax jag nedanför "vandringshindret" (fiskräkningen) i dammån. Wobbler. Kollade höglekardalen, en 4 kg:s var tagen där dagarna innan. Btw, enligt brasta-john var den största öringen tagen på nät i storsjön 16 kg. Frågade honom om storsjöodjuret, han tippade själv på stora kanadarödingar. Nät sönderslitna. Han tipsade mig om en grynna i storsjön, där öringen brukade stanna upp på vandringen mot dammån (utanför brasta)men missförstod honom fiskade av fel grynna, bara gäddor och borrar...
Kommentera
-
Gavrik, den tid du nämner är för tidigt för dammån, tror jag! Med viss erfarenhet från andra norrlandvatten.. Vill minnas att jag fiskade i början av augusti...vilket är en bra tid...det är då norrlandsjöarnas stora öringar börjar sin lekvandring..
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera