Göteborgare se hit... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göteborgare se hit...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Göteborgare se hit...

Idag på f.m gick jag runt Lilla Delsjön. Isen knakade och brakade. så det finns hopp! It's just a matter of time, som vi säger...

Den lilla bäcken som förbinder de bägge Delsjöarna är isfri. Så den som "måste" blöta en lina kan göra det där!!

Ytterligare ställe är där man pumpar ut vatten i sjön uppe vid Kallebäck. Inte stor vak, idag, men om det pockar på så...

Sen tycker jag det är anmärkningsvärt att vi på Sveriges framsida inte får fiska efter Öring förrän 1. april. I princip är det ju fritt fram för övriga kusten.
    Ja, tom 08'orna har det ju bättre... men å andra sidan har dom ju bara "grodhavet" medans vi har HAVET att fiska i.

Bergman: Jag hoppas du inser ironin i detta inlägg, så du inte refuserar. Lite fight mellan städerna skadar inte...

Nu går vi ut och tar de stora "slempellarna" i Nordre Älv och annorstädes. Låt oss överglänsa 08'or och Ålänningar och annat löst folk.

Hippo: Kom upp till oss och hjälp till! Vi behöver med största säkerhet din hjälp!!!

Ha det gött i våsolens glans, önskar jag er ALLA!!!

Helt rätt, ta ner de kaxiga 08:orna på jorden, nu när Persson verkar ha bosatt sig där på heltid så blir bara den staden allt mer motbjudande. THITHITHI...

Men vi gillar er ändå.
    sigpic

Kommentera

Originally posted by Sturgeon
      Helt rätt, ta ner de kaxiga 08:orna på jorden, nu när Persson verkar ha bosatt sig där på heltid så blir bara den staden allt mer motbjudande. THITHITHI...

Men vi gillar er ändå.
      Det är klart att det är helt rätt!

Sturgeon: Rätt är oxå att blanda ihop Fiske och politik. Persson, Niveaburken ( fet och dryg) kan ni, stockholmare, behålla. Vi tar hand om alla andra slempellar.

Nu är det snart dags för fredagswhiskeyn och solen strålar forfarande!!!

Kommentera

Jo nu börjar det lukta öring. Var dock nere och kollade temperaturen i havet igår, mellan 0.9 och 1,5 grader var det, mao aldeles för kallt för öringen ännu. Men med detta väder håller i sig värms nog vikarna upp ganska fort.
        Åsunden, du får väl ge dig ut och fiska torsk, om du sen råkar få öring så är det ju bara att släppa tillbaka dom
        Senast ändrad av raniceps; 2003-03-14, 15:20.

Kommentera

Åsunden, jag bidrar med mitt från blekinge o småland. Som du vet är vi snålänningar inte så mycket för "tokholmare" vi heller..
          ..fråga Nils Dacke = )

Ok en riktig tävling Stockholm med omnejd vs. övriga landet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 635 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
          0 svar
          177 visningar