Araldite som ytlack? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Araldite som ytlack?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Araldite som ytlack?

För alla er som tänker rekomendera att söka så är svaret att det redan är gjort och att det inte finns någon tråd som behandlar om Araldite och dess duglighet som ytlack på drag...

Mina frågor är som så många andra ställer om lacker, jag har själv kört med starka golv och kör fortfarande den som skyddande lager under färgen, men problemet att den promt ska lösa upp mina färger.. Därav vill jag hitta ett lack som är stark och som inte kostar skortan och som samtidigt inte löser upp färger och har fått för mig att Araldite ska göra jobbet, men vore ju trevligt med lite information av folk som testat..!

Altlså, gullnar den? Behövs det många lager? Blir den "ritkigt" hård? Hur många jerks räcker en förpackning till? osv...
    Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Jag har testat

lite med araldit tidigare. Hur hård den blir beror på om du värmehärdar eller ej och vilken temperatur du värmehärdar vid. Hur många jerkar den räcker till har jag inte en aning om, beror ju på storleken på betet. Jag tycker dock att det bästa är att köra med e-tex med en gång. Blir väl till och med billigare med det än med araldit i slutändan.

//Fred

Kommentera

Har täckt en Helltail-kropp med sju lager Araldit, och den tar inte stryk av något eller någon. Inte ens ett bitmärke i den, och det beror inte på att den fått vara ifred.

Kommentera

jag har oxå lackat beten med araldit och det har gått super, men förutsättning är ju att du har 2komps färger
        Deluxe lures thats my work.

Kommentera

färger

beövs inte tvåkomponentsfärger, fungerar med mycket annat under araldit, anars är lösningen en lien flaska lack att pensla/doppa betet i innan.

Ursprungligen postat av linu_z Visa inlägg
          jag har oxå lackat beten med araldit och det har gått super, men förutsättning är ju att du har 2komps färger
          Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

7 lager?!

7 lager på en helltail?, värmehärdade?måste blivit hur tjock som helst? Ändrade inte gången på betet mycket??

Ursprungligen postat av Svenskt Sopfiske Visa inlägg
            Har täckt en Helltail-kropp med sju lager Araldit, och den tar inte stryk av något eller någon. Inte ens ett bitmärke i den, och det beror inte på att den fått vara ifred.
            Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx Visa inlägg
              7 lager på en helltail?, värmehärdade?måste blivit hur tjock som helst? Ändrade inte gången på betet mycket??

Hehe, jo, det blev tjockt som fan. Två lager räcker långt, jag upprepade proceduren så löjligt många gånger mest för att se hur det blev. Inte värmehärdat. Gången är ju obefintlig från början, ingen ändring där alltså.

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx Visa inlägg
                beövs inte tvåkomponentsfärger, fungerar med mycket annat under araldit, anars är lösningen en lien flaska lack att pensla/doppa betet i innan.
                jag syftade mer på att om man använder 2komp lack så slipper man problemet med att dom blir upplösta av skyddslacken.
                Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Okej, det kanske är värt ett test iaf då, det handlar ju trots allt bara om några ngn hundralapp... Men har ni ngt bra tips på vad man kan ha som "skyddslack" under om Aralditen löser upp färgerna?
                  Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Allmana_mini Visa inlägg
                    Okej, det kanske är värt ett test iaf då, det handlar ju trots allt bara om några ngn hundralapp... Men har ni ngt bra tips på vad man kan ha som "skyddslack" under om Aralditen löser upp färgerna?
                    Epoxyn e-tex kanske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
                    712 svar
                    188 850 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman