Långkastande multirulle för lätta bete (utan trim) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Långkastande multirulle för lätta bete (utan trim)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Långkastande multirulle för lätta bete (utan trim)

Hej,

Jag har haft några diskussioner uppe tidigare när jag skulle inhandla ny multirulle... Mina preferenser var en liten rulle som skulle kunna hantera lätta bete. Valet föll på en 2500c som är en alldeles utmärkt sådan...
    Men tyvärr måste skönheten bort eftersom jag inte funkar med högervevat.

Så, min lilla undran är följande... vilken multirulle (direkt ur lådan utan modifieringar) oavsett märke kastar längst/bäst när man pratar bete på 5-7g (jiggar, spinnare osv.) och med krav på vänstervevad?. Rullen skall även klara något tyngre bete typ kustdrag, wobbler osv. men dock inga tunga jerkprylar.

Jag är väldigt dåligt påläst gällande Daiwa och Shimano och är nyfiken på om där finns något vettigt alternativ (eller kanske Revo Premier)?
    Senast ändrad av stregnil; 2010-09-29, 23:16.

Jag har en Revo Premier vänstervevad som kastar 7 grams spinnare så bra man kan kräva av en otrimmad rulle. Vid havsöringsfiske har jag haft ovanan att kasta dubbelt så långt som polarna med den. Jag tävlar dock i casting och har lite ovanlig kastteknik jämfört med normala fiskare.
    Är till salu för övrigt. PMa om du är intresserad.
    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Svårt fråga, Jag tycker att en calcutta conquest 51 ( calcutta TE 51 GT) är den bästa Jag har provat för att komma långt med sådana små beten. Den spöar min trimmad curado 101d.
      Det finns några andra dyra rullar som skulle kunna kasta längre rätt ur kartong, men dessa har ganska stora nackdelar som t. ex: klena bromsar, tal inte saltvatten osv.
      Otrimmade 2500 och 1500 kastar bra, men det krävs lite investeringar för att de ska släppa lös potentialen de besitter.

Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
        Pro Rocket 4500 problem
        av elgfan
        På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
        igår, 06:11
      • elgfan
        Pro Rocket 4500 problem
        av elgfan
        På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
        igår, 06:11
      • elgfan
        Pro Rocket 4500 problem
        av elgfan
        igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
      11 svar
      3 576 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg PrN-Sweden  
      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
      217 svar
      30 195 visningar