Ambassadeur seven till Jerk fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur seven till Jerk fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur seven till Jerk fiske

Hej, hade tänkt skaffa mig ett fiskesett där det sitter en Ambassadeur seven och något typ av havsfiske spö (inte så påläst), det jag undrar är om den rullen funkar bra till jerkbait? En kompis till mig har använt jerk och detta gjorde mig sugen på att skaffa det själv. Dessutom behövde jag ett nytt spö och rulle.

Bara att skriva på, jag kan försöka förklara mig tydligare om ni inte förstår mig

//rally

Jag tror nog den är lite för tung och klumpig för jerk-fiske, desutom är den inte så lätt att kasta med.

Kommentera

Ursprungligen postat av donsimon Visa inlägg
      Jag tror nog den är lite för tung och klumpig för jerk-fiske, desutom är den inte så lätt att kasta med.

Vad gör att den är svårare än någon annan ambassadeur?

Kommentera

Allt går om man vill. Den är lite bred och stor men har man rediga nävar som män skall ha så är det inget problem. Angående kastegenskaper så funkar det bra med Seven när det gäller de vikter som jerkar brukar ha. Inte optimala rullen men det funkar.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

vänd på det... visst går det att använda en 5601 JB (en av abus jerkbaitrullar) till havsfiske. men inte fan är det optimalt på något sätt. köp ett havsfiskeset som du är nöjd med, och sedan köper du ett jerkbaitset. snåla inte, det är fiske god damn

Kommentera

Jajjamän, jag har inte JB:n men några andra modeller av 55an, de använder jag ofta till fiske i havet, men det är när djup och fiskesätt passar. Seven till jerk är som jag skrev, inte optimalt men det funkar och rullen kommer att hålla, det är en robust slitvarg och jag tror den håller längre än vad JB:n kommer att göra vid det fisket med de påfrestningar som blir på rullen.
            Senast ändrad av Wreckbender; 2010-06-03, 01:26.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av rallytjalle Visa inlägg
              Hej, hade tänkt skaffa mig ett fiskesett där det sitter en Ambassadeur seven och något typ av havsfiske spö (inte så påläst), det jag undrar är om den rullen funkar bra till jerkbait? En kompis till mig har använt jerk och detta gjorde mig sugen på att skaffa det själv. Dessutom behövde jag ett nytt spö och rulle.

Bara att skriva på, jag kan försöka förklara mig tydligare om ni inte förstår mig

//rally
              Du ska inte jerka med den .

1 den är för tung
              2 Utväxlingen är för låg
              3 En sån rulle kräver ett spö med helaktion för att kunna kastas med om det överhuvud taget går att kasta med den .

4 Den saknar förmodligen IAR = veven glappar bakåt

Å havsspön jerkar man inte med dom är för tunga å inte anpassade för att kastas med.

/Fredrik

Kommentera

Okej, tack för svaren, man kan ju som sagt inte få för mycket information Skall kolla runt lite mera då, jag får hålla mig till lite lägre priser tror jag, eller får man spara ihop ett tag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                11 svar
                3 717 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg PrN-Sweden  
                Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46