Ambassadeur 5600 EXT - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5600 EXT

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 5600 EXT

Köpte en Ambassadeur 5600 EXT för några veckor sedan. Inget plannerat eller så, bara ett infall & för att den var så billig.
    Nu har jag fiskat ett par gånger med den & tycker att den är stört skön & kasta med. De è just de som är problemet! Väldigt mjuk & fin rulle, MEN jag litar inte på kvaliten (korea tillverkad).

Så till frågan: Vilka delar kan man själv byta för att förlänga livstiden, vilka delar går sönder först & törs man ens öppna den här Korea rullen??
    Någon annan som kör med just Amb 5600 EXT & fått problem?
    Eller är det lika bra att slänga ut den på Tradera medans den é ny?

Ursprungligen postat av baliqwerty Visa inlägg
    Köpte en Ambassadeur 5600 EXT för några veckor sedan. Inget plannerat eller så, bara ett infall & för att den var så billig.
    Nu har jag fiskat ett par gånger med den & tycker att den är stört skön & kasta med. De è just de som är problemet! Väldigt mjuk & fin rulle, MEN jag litar inte på kvaliten (korea tillverkad).

Så till frågan: Vilka delar kan man själv byta för att förlänga livstiden, vilka delar går sönder först & törs man ens öppna den här Korea rullen??
    Någon annan som kör med just Amb 5600 EXT & fått problem?
    Eller är det lika bra att slänga ut den på Tradera medans den é ny?
    Varför skulle den vara sämre än en vanlig ambassaduer jerkfiskar du sättpå Dual stopper . Du har väll 10 års garanti .
    Min 7000 C syncroo pajade i norge drevhjulet va helt rent på kuggar om det beror på att den är tillverkat i Taiwan eller att ja bara har otur det vet man ju inte.
    ja har också vart lite sugen på å köpa Ext av samma anledning.

/Fredrik

Kommentera

Är det 10 år!? Måste kolla..
      Jerkar, nja ytterst lite, men kanske lika bra om jag har kvar den att sätta på en dual stoper för till våren kan det bli mer jerkande.
      Jag köpte min ext på Hi-sport för 995:- ett super pris tycker jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av baliqwerty Visa inlägg
        Är det 10 år!? Måste kolla..
        Jerkar, nja ytterst lite, men kanske lika bra om jag har kvar den att sätta på en dual stoper för till våren kan det bli mer jerkande.
        Jag köpte min ext på Hi-sport för 995:- ett super pris tycker jag.
        Jag tror nog knappast du kan montera en extra backspärr i den rullen. Den är inte stöpt i samma form som de klassiska Amborna. Däremot så är det säkert en jäkla trevlig rulle. Wreckbender har en sådan och är tydligen riktigt nöjd med den. Koreanerna kan nog tillverka bra grejer de med - Kolla bara Samsung! En av världens ledande tillverkare av plasma tv.

Du har helt klart köpt en bra rulle.
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Dual stopper, dvs IAR + gamla vanliga spärrhaken går ej att få på denna rullen. IAR en sitter där men spärrhaken går ej att få dit, konstruktionen är helt annorlunda i vevdelen. Och till jerk skulle jag inte rekommendera den, det är lite för mycket plast i vitala delar för det. Till vanligt spinnfiske är den helt ok, magbromsen gör ju att man kan fiska med många olika betestyper och vikter, det är bara att dra upp magbromsen när man har lättare vikter och minska när man kör med tyngre.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Anledningen till att rullen var så billig var nog för att den utgått ur Abus sortiment. Efter 3 år var det väl? Säkert en bra rulle.....

//Stefan
            Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
              Dual stopper, dvs IAR + gamla vanliga spärrhaken går ej att få på denna rullen. IAR en sitter där men spärrhaken går ej att få dit, konstruktionen är helt annorlunda i vevdelen. Och till jerk skulle jag inte rekommendera den, det är lite för mycket plast i vitala delar för det. Till vanligt spinnfiske är den helt ok, magbromsen gör ju att man kan fiska med många olika betestyper och vikter, det är bara att dra upp magbromsen när man har lättare vikter och minska när man kör med tyngre.
              Är det en rulle som du rekomenderar? Skall man passa på att köpa en kanske? Vad tycker du?

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
                Är det en rulle som du rekomenderar? Skall man passa på att köpa en kanske? Vad tycker du?

Ja du fiskar ju så sällan så den håller länge för dig Men jag kan inte rekommendera några rullar när det gäller hållbarhet för jag har för många som jag fiskar med så det är inga som får gå länge och hårt. Men ordinärt spinnfiske med betes vikter upp till 30-40gr ska den nog hålla länge för om man sköter om den och sköljer av den plus smörjer efter varje tur.
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                  Ja du fiskar ju så sällan så den håller länge för dig Men jag kan inte rekommendera några rullar när det gäller hållbarhet för jag har för många som jag fiskar med så det är inga som får gå länge och hårt. Men ordinärt spinnfiske med betes vikter upp till 30-40gr ska den nog hålla länge för om man sköter om den och sköljer av den plus smörjer efter varje tur.
                  Hahahahaha - Bra sagt faktiskt Det är nog sant tyvärr Jag har ju fan inte tid. När jag däremot kommer ut så är jag en juste fiskare som rockar fett!!!
                  Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  11 svar
                  3 662 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg PrN-Sweden