Abumatic 576 Ros & Ris - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abumatic 576 Ros & Ris

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abumatic 576 Ros & Ris

Köpte 4 st såna till strömmingsfisket men har problem med dessa (alla 4) då linan inte löper ut som den ska, körde med ett 30 gr sänke på häcklan men linan ville inte löpa ut när jag frikopplade.

Provade med ett 60 gr sänke men det funkar inte ändå, måste mata ut lina med handen trots det tunga sänket och så ska det inte vara.

Vad har Ni för erfarenhet av denna modell och andra Abumatic modeller av nyare modell, har några gamla rullar som funkar fint så jag blev beviken när jag satsade på nya rullar.

Ringde till ABU service och påtalade problemen med mina rullar och fick svaret "Jaså men då skickar vi 4 nya, Du vet Abumatic idag är inte vad det har varit" kan säga att förtroendet för dem sjönk ganska rejält efter det svaret men det återstår att se om dem nya är lika dåliga som dem jag har nu!

Kommentera

AbuMatic?

Varför använder man AbuMatic?
      Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
        Varför använder man AbuMatic?
        Därför att det tar ca 1 min att lära en nybörjare hur den funkar och jag använder dem endast till strömmingsryckning allt annat är demn kass till, men med ovana fiskare i båten så är det enkelt att fiska med dem om dem funkat

Kommentera

Äh, du skulle ha lyssnat och köpt begagnade abumatic´s ifrån Borgström epoken, typ 290:an.....
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

vi har helt slutat sälja abumatic:ar. varför? jo för man får tillbaka 100 % av dom man säljer. ibland kan någon fungera mer än en sommar, men då sker fisket i sötvatten. rullarna som kommer in efter en (!) fisketur är helt sönderärgade och kåpan går ofta inte att få upp....bara sopor. observera att vi är abu garcai pro shop. så jag försöker verkligen inte gynna någon annan.
            och abu är väl medvetna om problemet...jag brukar råda mina kunder att köpa begagnade rullar istället för fast samma peng. gärna 20-50 år gamla. de håller än idag och fortfarande finns reservdelar att få tag i, till en viss del i alla fall.
            den enda inkapslade rullen idag som är värd att köpa är daiwa goldcast, den håller bra.

hur svårt är det btw att lära en kund öppna en bygel och släppa ner strömmingshäcklan en bit?
            Ålands bästa fiskebutik, helt enkelt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarboden Ab Visa inlägg
              vi har helt slutat sälja abumatic:ar. varför? jo för man får tillbaka 100 % av dom man säljer. ibland kan någon fungera mer än en sommar, men då sker fisket i sötvatten. rullarna som kommer in efter en (!) fisketur är helt sönderärgade och kåpan går ofta inte att få upp....bara sopor. observera att vi är abu garcai pro shop. så jag försöker verkligen inte gynna någon annan.
              och abu är väl medvetna om problemet...jag brukar råda mina kunder att köpa begagnade rullar istället för fast samma peng. gärna 20-50 år gamla. de håller än idag och fortfarande finns reservdelar att få tag i, till en viss del i alla fall.
              den enda inkapslade rullen idag som är värd att köpa är daiwa goldcast, den håller bra.

hur svårt är det btw att lära en kund öppna en bygel och släppa ner strömmingshäcklan en bit?

Har nu kommit till total insikt i det riktiga i Ditt beslut om dessa rullar!!

Fick nya av ABU och testade dessa vid gårdagens fiske, första 15 min funkade dem hjälpligt sedan började dem krångla samma visa med allihopa, så nu har jag 8 st nya men oanvändbara rullar som ska tillbaka till ABU med krav om återbetalning.

Det är inte svårt att lära kunderna det men ajg har ju redan spinnspön som passar bra till detta fiske och vill då ha rullar som passar till spöna, letade runt lite och hittade dessa rullar som var okända för mig http://www.olssonsfiske.se/ShowProdu...d=8958&cat=655 kan dem funka till strömmingsfisket på 6 fots spinnspön och det behövs inte mera än min 50m 0,30 i linkapacitet.

Har ingen erfarenhet av dessa pimpelrullar men dem ser ju att kunna släppa ut lina och ta in den igen eller?!

Kommentera

Ahaaa.

Det är fanimej bedrövligt att de är så kassa

Passa på att köpa Ambisarna - NU! medans de görs i Sverige. Snart kommer 5/6000 gå samma öde till mötes. Bara ren skit alltihop snart.

Det sitter någon dåre på deras kontor som absolut inte bryr sig om kvalitet utan bara om cash-flow. Jaja! Snart är Abu´s kvalitet ett minne blått
                Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                  Har nu kommit till total insikt i det riktiga i Ditt beslut om dessa rullar!!

Fick nya av ABU och testade dessa vid gårdagens fiske, första 15 min funkade dem hjälpligt sedan började dem krångla samma visa med allihopa, så nu har jag 8 st nya men oanvändbara rullar som ska tillbaka till ABU med krav om återbetalning.

Det är inte svårt att lära kunderna det men ajg har ju redan spinnspön som passar bra till detta fiske och vill då ha rullar som passar till spöna, letade runt lite och hittade dessa rullar som var okända för mig http://www.olssonsfiske.se/ShowProdu...d=8958&cat=655 kan dem funka till strömmingsfisket på 6 fots spinnspön och det behövs inte mera än min 50m 0,30 i linkapacitet.

Har ingen erfarenhet av dessa pimpelrullar men dem ser ju att kunna släppa ut lina och ta in den igen eller?!
                  Varför heter dom mini-Amb? det är ju inga ambassadeurer...

Kommentera

Vll skicka en stor eloge till ABU.s serviceavdelning och Håkan & Jonny i synnerhet då dem verkligen varit bussiga i denna härva

När jag i måndags ringde och med förtvivlan i rösten talade om att även utbytesrullarna havererade vid första användning så fick jag besked att det var oacceptabelt och att jag skulle få ersättningsrullar som jag garanterat skulle bli nöjd med då dem ville återskapa mitt vid det laget kraftigt havererade förtroende för ABU kvalitet.

Exakt vad det skulle bli ville Håkan kika på men han lovade att jag skulle bli nöjd med kvaliteten iaf, idag kom ett paket innehållande 2st Amb 5000 Classic och 1 st Amb 5500 C3, det tycker jag var en generös kompensation för mina Abumaticrullar

Skönt att vissa förstår värdet av nöjda kunder

Nu blir ju dilemmat att dessa rullar känns lite väl fina att använda endast till strömmingsfiske så det får bli kombianvändning då dem kommer att sitta på ABU Ruby Crest 6 fot spinnspön så jag kan ju ha dem till lättspinn också!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 591 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46