ABU Ambassadeur 1500c,hur bra är den? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Ambassadeur 1500c,hur bra är den?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Okej. Jag har ju ett savage gear finezze 4-18g som ja ska testa rullen på. Med min skorpion balanserar de 1cm framför rullfästet.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Nu har jag testat rullen helt original o den presterade helt ok tycker jag. Bättre än jag hade förväntat mig. Men de blir beställning av lager o lättad linspridare o hjul inom en snar framtid.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
        Vilka lager är bäst? Ut,hedgehog air eller bocca?
        Jag har rockets lager i min 2500. Samma lager till 1500. Dessa är kalas. Om de är bättre än de du räknade upp vet jag dock inte. Sensibus.se. säljer dessa lager. Ett annat måste är en dubbellagrad linförarskruv från 2600. Beställ den hos abu. Skillnaden är mycket större än keramiska lager vs vanliga stållager (om dina stållager är friska vill säga). Ett problem med 1500/2500 är att lagren sitter i gavlarna och inte i spolen. Det gör att om man är lite för frikostig med fett i drevsidan så är det lätt hänt att fettet sprider sig till lagret. Det snurrar rätt dåligt om det sker. Det hände min rulle trots att lagren är kapslade. I och för sig ingen stor sak att fixa. Lagren går att öppna och sedan tvätta med aceton men det är bättre att fett in dreven lite varsamt i stället.
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
          Jag har rockets lager i min 2500. Samma lager till 1500. Dessa är kalas. Om de är bättre än de du räknade upp vet jag dock inte. Sensibus.se. säljer dessa lager. Ett annat måste är en dubbellagrad linförarskruv från 2600. Beställ den hos abu. Skillnaden är mycket större än keramiska lager vs vanliga stållager (om dina stållager är friska vill säga). Ett problem med 1500/2500 är att lagren sitter i gavlarna och inte i spolen. Det gör att om man är lite för frikostig med fett i drevsidan så är det lätt hänt att fettet sprider sig till lagret. Det snurrar rätt dåligt om det sker. Det hände min rulle trots att lagren är kapslade. I och för sig ingen stor sak att fixa. Lagren går att öppna och sedan tvätta med aceton men det är bättre att fett in dreven lite varsamt i stället.
          Mankan G, du har koll...bra, bra..
          Har själv varit med om fett som sprider sig ut i lagret.
          Jag vill då rekommendera ultraljudstvätt för rengöring av lagren. Skrev en utförlig tråd om detta. "rengörning och smörjning, en nördig historia". Sök om intresse finns, har svårt att länka med tfn.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 659 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46