Ambassadeur 5500 C Syncro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5500 C Syncro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 5500 C Syncro

Tror ni min gamla rulle kommer att funka till gäddfiske?
    (jag får nog klassas som nybörjare på gäddfisket)
    Har köpt på mig ett Savage Gear Butch LIght XLNT 6’9” 15-60g, som jag tänkte använda tillsammans med rullen.
    Har servat upp rullen i somras, rengjort smort och bytt spollager till nya HPCR-lager (plockade ur lagren ur en ny spole till Record 5600) har även bytt ut linspridaren till nya lätta versionen.
    Men, nu är ju denna gamla relik inte utrustad med IAR-lager eller Carbon Matrix-broms, har inte något kromat nitat mässingsstativ och inte har den bussningar i spolen heller.
    Tänkte försöka mig på jerkfiske med maximal kastvikt runt 60g och flätlina på spolen, som det ser ut nu i alla fall, kommer den nu att fullständigt slitas i bitar
    Bifogade filer

Kommer garanterat funka bra, bara att köra. Hur mkt stryk rullen tar hänger så otroligt mkt på fiskarens teknik. Har flera bekanta som jerkat med alu-stativ i många år och aldrig haft några problem. Sen verkar det ju finnas folk som knäcker ett par tre rullar per säsong.

Kommentera

Utmärkt rulle till vanligt gäddspinn, kan dock vara lite knivig att jerka med då den saknar IAR

Kommentera

Vilken pärla! Du behöver ingen carbon matrix när du har syncro! Hur kunde abu sluta med den?!

Kommentera

Men de där runda knopparna....burr..
          Jag jerkade själv med alustativ länge,går bra om du undviker vedträn och kvastskaft.

Kommentera

Jag började fiska jb med en sån där, det funkar utmärkt. Det finns ett trick när man jerkar utan iar, vid varje jerk så låser man spolen med tummen. Det tar inte lång tid att lära sig och sparar många iar lager i framtiden. Dessutom kännar man minsta nafs i tummen innan spöt reagerar.
            Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Kanonbra....då verkar det ju hur lugnt som helst
              Tack för alla svar å snabbt gick det också

Kommentera

Vilken rulle bromsen är rena drömmen den kommer hålla det var mycket bättre förr.
                Lager och allt var bättre förr min C3 från 1992 håller mycket bättre än min Record köpt 2007

Kommentera

Jaha, då blev det så här istället.
                  Handlade på mig en 5601 JB hos Dogger på deras Happy Days för 1195kr i tisdags, fick den idag torsdag.
                  Tänker istället ha 5500C Syncro rullen som reservrulle till min trimmade 5500 CS Pro Rocket vid kustöringfisket.
                  Syncron var tidigare huvudrulle vid jakten på kustöring men efter inköpet av raketen i våras får den vila sig lite, är ju nyservad och fin nu och jag är lite orolig att det skall ta för hårt på rullen vid jerkfisket.

Vet inte om jag har slagit i huvudet hårt någonstans, har köpt på mig fyra "ambor" sedan i våras
                  Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av Mansson Visa inlägg
                    Jaha, då blev det så här istället.
                    Handlade på mig en 5601 JB hos Dogger på deras Happy Days för 1195kr i tisdags, fick den idag torsdag.
                    Tänker istället ha 5500C Syncro rullen som reservrulle till min trimmade 5500 CS Pro Rocket vid kustöringfisket.
                    Syncron var tidigare huvudrulle vid jakten på kustöring men efter inköpet av raketen i våras får den vila sig lite, är ju nyservad och fin nu och jag är lite orolig att det skall ta för hårt på rullen vid jerkfisket.

Vet inte om jag har slagit i huvudet hårt någonstans, har köpt på mig fyra "ambor" sedan i våras
                    Det är ett sundhetstecken, man kan aldrig få nog av Ambassadeurer Made in Svängsta!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 571 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46