Revo Inshore, Premier, Stx - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Inshore, Premier, Stx

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo Inshore, Premier, Stx

Hej!
    Revo Inshore, Premier, Stx är det någon av dessa rullar som är tänkta att kasta lite tyngre beten med? Tänker mig uppåt 70-80g och det är INTE fråga om Jerk! Tycker Toro är en trevlig rulle men lite "för stor" Det jag läst på om rullarna så verkar dom gilla max uppåt 50g.

Andreas

Inshore!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
      Inshore!
      Amen.

Kommentera

Inshore glöm dom andra !

Kommentera

Ok, jag vänder lite på frågan.
          Om du har massa beten runt 40g och några enstaka runt 70-80g, då är det inshore att föredra, men om det är tvärtom, då kanske du borde överväga toro. Eller slå till båda rullarna ändå?

//T

Kommentera

Om du har massa beten runt 40g och några enstaka runt 70-80g, då är det inshore att föredra, men om det är tvärtom, då kanske du borde överväga toro.
            Beror ju även väldigt mycket på var man fiskar, tex. om jag fiskar runt trelleborg är det inga problem med en Inshore och 28 gr beten, men om jag kommer in till Malmö och fiskar i Öresund med dess strömmar hoppar 28 gr betet bara runt på ytan med en hastighet på 20-25 meter i sekunden, när den sedan kommer till ett ytterläge och jag måste börja veva in är det ett jäkla jobb att veva in mot strömmen, så där behövs en rejälare rulle för det ska funka

Blir lite samma sak med en för liten rulle till tunga beten, om 80 gr beten skall gå att hantera utan att man blir trött i armarna kanske även torro 50 är i minsta laget om betena inte hjälper till och flyter själv...

Själv vill jag helst kunna veva in betet med enbart kraften i rullen utan att behöva hjälpa till med spö och armar...
            Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-12-23, 16:13.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Beror ju även väldigt mycket på var man fiskar, tex. om jag fiskar runt trelleborg är det inga problem med en Inshore och 28 gr beten, men om jag kommer in till Malmö och fiskar i Öresund med dess strömmar hoppar 28 gr betet bara runt på ytan med en hastighet på 20-25 meter i sekunden, när den sedan kommer till ett ytterläge och jag måste börja veva in är det ett jäkla jobb att veva in mot strömmen, så där behövs en rejälare rulle för det ska funka

Blir lite samma sak med en för liten rulle till tunga beten, om 80 gr beten skall gå att hantera utan att man blir trött i armarna kanske även torro 50 är i minsta laget om betena inte hjälper till och flyter själv...
              Oj... har du en liten jetmotor i dina beten då eller? Personligen tycker jag sällan man behöver gå över 30 gram när man kustfiskar i Öresund.

Sedan så misstänker jag att trådskaparen främst pratar om gäddfiske, och en Revo Toro är ju typ lika stark som en JB, så där den fixar den lätt beten uppåt 150 gram. Däremot är den rätt stor i handen ja, men vissa tycker ju att det funkar fint, så jag skulle nog föreslå trådskaparen att försöka få känna på Toron och Inshoren på tänkt spö.

Kommentera

Lundgrens har tydligen sintrade bussningar till Revo Toro, ,är det någon som testat de?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                  Lundgrens har tydligen sintrade bussningar till Revo Toro, ,är det någon som testat de?
                  Har väntat på att dom fixat det Kommer att köpa nu i mellandagarna!

Kommentera

Oj... har du en liten jetmotor i dina beten då eller? Personligen tycker jag sällan man behöver gå över 30 gram när man kustfiskar i Öresund.
                    Beror självklart på hur stark strömmen är från dag till dag men dålig ström betyder ju också dåligt fiske,,, ofta får jag köra 40 gr annars far betet iväg riktigt ordentligt,, ibland även 60 gr men det är inte så ofta.... (fisken brukar ju stå med näsan mot strömmen så man bör kasta mot den och låta draget gå medströms)

Du har en längre vev på haspelrullarna tror faktiskt du har nytta av den i strömmen, man får ingen kraft med dom små korta vevarna som sitter på dom flesta mindre LP rullarna, själv kör jag gärna en 6500 rocket i sundet den är precis lagom...

Ett 80 gr bete blir trögvevat oavsett ström om man kör en för liten rulle....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 739 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki