Problem med Penn haspel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Penn haspel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med Penn haspel

Hej!

Någon mer än jag som har problem på pennrullarna med att bygeln slår ner vid kasst ifall den står minsta fel?
    Speciellt Battlerullen! Inte så kul när man har ett drag för 300kr i andra ändan..

Funderar på att byta till en Shimano Biomaster FB, känns mkt skön.. Någon som testat?

Andreas

Samma på min Battle och vad jag förstått så är det så på alla. Det blir att bygeln snurrar runt lite och slår igen vilket är faktiskt riktigt dåligt.

Kommentera

Jag har alltid stoltserat med att min Penn Sargus 3000 har varit så himla klockren o bara går o går, sista turerna, 7-8 st så har jag dock haft samma problem! inte roligt alls så det gäller som sagt inte bara battle serien tyvär...

Kommentera

Jag har 2 sargus och en battle, men det har jag aldrig varit ute för!
        Kan ju ifs bero på att jag fiskar med multi 98ggr/100...

Kommentera

Jag har en av modellen firce också till det lätta fisket, lika dant på den också!
          Gillar battle rullen i övrigt bra broms osv men jag stör mig så mkt på det att det måste bli en ny rulle. Använder också mest multi men i bland är det kul med lite haspel som ombyte..
          På kompisens rulle gick det så illa att stora vevlagret (eller vad det heter)
          Rasade och bygeln blev helt glapp = obrukbar. Tror det var en sargus.
          Är det samma problemem på sorön stx också mån tro? Verkar ha mkt
          Gemensamt de rullarna.

Kommentera

Det är konstigt då man hört alla prisa penn för deras superprylar. Själv köpte jag tre penn 320 gt Lc trollingrullar i höstas. På en strular linräknaren och på en annan funkar knarren uselt och på två har har plastbitar som täcker vevhandtagets infästning ramlat bort. Dessutom ramlar vredet till den mekaniska bromsen urlätt bort då det bara är två tre varv på och sen lossnar dom bara och du behöver inte vrida på dom själv heller för dom ska ramla bort. Dom gängar upp sig själv och sen sitter dom så till att du kommer åt dom varje gång du rör drillbromsen. Nä skräprullar om man jämför med daiwas trollingrullar sg och accudepth som jag aldrig haft några som helst problem med. Kommer aldrig köpa en pennrulle igen

Kommentera

Ursprungligen postat av MrJazze Visa inlägg
              Jag har en av modellen firce också till det lätta fisket, lika dant på den också!
              Gillar battle rullen i övrigt bra broms osv men jag stör mig så mkt på det att det måste bli en ny rulle. Använder också mest multi men i bland är det kul med lite haspel som ombyte..
              På kompisens rulle gick det så illa att stora vevlagret (eller vad det heter)
              Rasade och bygeln blev helt glapp = obrukbar. Tror det var en sargus.
              Är det samma problemem på sorön stx också mån tro? Verkar ha mkt
              Gemensamt de rullarna.
              Nope inte det problemet med min sorön stx! Den har aldrig strulat och funkar alltid klockrent, mycket bra rulle.

Kommentera

Shimano Biomaster FB är riktigt trevlig. Har den dock bara i 1000 storlek till mitt jiggfiske efter abborre. Annars kan tycker jag TwinPowern är en riktig höjdare men den går väl inte köpa i Sverige längre.

Kommentera

Blir absolut inga fler pennrullar för mig heller, även om dom är stabila
                  Och bra på andra saker så är det helheten som räknas. Orkar inte
                  Hålla på och strula med brustna och trasslade linor och tappade beten det är alldeles för kostsamt
                  Och tar för mkt tid och focus från fisket!
                  Känner inte till biomaster, pallar den med gäddfisket eller är det en lite smäckrare
                  rulle? Sorön stx verkar inte heller gå att få tag på längre, dessutom har den
                  ju fel färg.. måste ju passa ihop och se smutt ut med edgespöt

Kommentera

Sv: Problem med Penn haspel

Jag o en kompis köpte varsin battle o vi har båda problem med bygeln och på kompisens rulle släppte en bit på drevhjulet efter 5 pass.. Trodde på att Penn hade hög kvalitete men har haft enbart shimano innan och skulle nog fortsatt med det :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 738 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki