Kompakt och vadderad förvaring av fiskedrag så det inte skramlar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kompakt och vadderad förvaring av fiskedrag så det inte skramlar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kompakt och vadderad förvaring av fiskedrag så det inte skramlar?

Av någon anledning är jag less på hur dragen skramlar när man har dem i en standard plastfiskelåda, plus att dessa lådor känns otympliga med alldeles för stora fack.

Jag har i nuläget två små lådor utan fack, och alla dragen sitter med kroken på korkskivor i två lager. Runtom dessa har jag en liten tyghanduk som gör att det blir tyst i fabriken när locket åker på. Dessa får plats i en liten axelväska som jag ofta använder tillsammans med telespö för maximal mobilitet.

Men det blir ganska snabbt kaos i dessa lådor och dragen lägger sig på varandra.

Min tanke är nu att jag ska sy något åt det här hållet, med ett skräddarsytt tygfack per drag, så det blir torrt, tyst och ordning på torpet:

Men jag kan även tänka mig en vanlig fiskelåda som är vadderad med många små(smala) fack.

Är det någon som har idéer eller har gjort någon egen bra lösning? Eller rent av om ni vet något ställe där man kan beställa något liknande..

Jag har nu hittat en mäkta opraktisk lösning som fungerar finfint för mig. Tänkte att jag skulle nämna det om någon har likande mentala problem och hittar denna tråd...

Jag har nu köpt två olika besticklindor för teskedar som tar 12 skedar vardera. Det är torrt och skrammelfritt. Dock ser man inte mer än kroken vilket inte är helt optimalt, men om man som mig inte har massvis med drag funkar det fint.

Dessa hittade jag i guld/smyckesaffärer - den gröna på Guldfynd för 67 kr och den blåa på Hallbergs Guld för 159 kr. Jag kommer att köpa en till blå då den, trots priset, visade sig vara mkt bättre. Den hade kraftigare/tätare tyg och sömmar vilket gjorde att krokarna inte fastnar lika lätt som i den billiga. Så länge man kommer ihåg att först vika på höjden och sedan på bredden, så fastnar krokarna väldigt sällan.

Skeddrag i den ena, spinnare i den andra. Och man kan i mitt tycka aldrig ha för många reflexspinnare!

Var dock beredda på att personalen kommer tro du är sinnessjuk om du nämner vad de ska vara till...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
    2 svar
    2 602 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg TomHiddleston  
    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40