5601jb + spö vad tycker ni - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

5601jb + spö vad tycker ni

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 5601jb + spö vad tycker ni

På olsons så får man en 5601 jb rulle + spö för 1999:- men jag e kluven på villket spö jag ska välja vad tycker ni ?

-MFH Berkly.MuscleFlex6,6 60-140g 2del
    -BFT BFT Stiff 6fot -150g #1

vilket hade ni valt ?
    I Don't Give a F*ck who your father is..... Don't walk on the water wile i'm FISHINGsigpic

Rullknäckarn Min Fiske Guru !

Jag hade valt MuscleFlex då det känns lite mer kvalitetsspö jämfört med stiff. Har dock inte fiskat med muscleflex men det känns ganska gött i butik, stiff hade jag ett par år och det var väl ok med tanke på priset.

Kommentera

Ursprungligen postat av Discovery Visa inlägg
      På olsons så får man en 5601 jb rulle + spö för 1999:- men jag e kluven på villket spö jag ska välja vad tycker ni ?

-MFH Berkly.MuscleFlex6,6 60-140g 2del
      -BFT BFT Stiff 6fot -150g #1

vilket hade ni valt ?
      Jag hade hoppat båda när man köper set så får man ofta nåt som är sämre kvalitee . Spara pengar å köp ett kvalitee spö från Rst , dawia , Lami istället dom spöna väger mindre å är avsevärt trevligare å fiska med .
      Genom att köpa ett bättre spö från början så slipper man köpa om å däremed ha sitt gamla spö i garderoben.
      Köp rullen nu å spö till våren eller snacka med en bra handlare som har lite bättre sortiment .

/Fredrik

Kommentera

det enda jag skulle kunna klanka ner på e spöringarna på bft stiff och soft., det andra har jag aldrig ens känt på.. men som dom andra säger så e det bättre o köpa lite bättre grejor direkt, även om ett av dom spöna du har angivit här skulle duga i flera år. du känner ju dig själv bäst, man tröttnar ju o vill ha fina grejor efter ett tag pryltokig som man e..
        [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Som jag begrep det så kostar det 2595:- om man väljer Berkely ...

Såg även att de hade set med AMB TGC 5001C och en del vettiga spön att välja mellan. Jag känner ju inte till dina preferenser men om det är ett första set för att prova på detta med Jerkbait kan det kanske vara ngt att titta på... Det behövde inte bli lika dyrt. 1595:- med samma Berkelyspö. I och för sig 1775:-med BFT spöt, så det är ju inte att tänka på. 224kr för en JB istället för en TGC är ju nästan gratis...

Har aldrig testat Berkelyspöt, men hade just tgc:n och bft stiff spöt som första jerkutrustning. Det jag kan säga om den setupen är väl att rullen har hållit förvånansvärt bra. Har väl fiskat två hela säsonger med den och mer sporadiskt sen den blev förpassad till avbytarbänken när jag köpt lite styggare rullar. Aldrig varit några problem. Hade isär den och gjorde "särskilld tillsyn" innan jag sålde av det setet och den var utan anmärkning mekaniskt sett. Nästan så det var synd att sälja den.

Angående spöt så är det ett utmärkt nybörjarspö, det enda jag egentligen retat mig på är att handtaget är lite för kort bakom rullfästet för min smak. Men jag har stora och grova händer så det kan ju vara individuellt.

Lycka till med inköpet och hoppas du blir nöjd med vad du än köper. Jag vill slå ett slag för TGC:n om det är första-setet, jag tycker det rynkas onödigt mycket på näsan åt den rullen.

Kommentera

5601JB är en kanonrulle, har en själv och är jättenöjd. Bft stiff har jag aldrig själv fiskat med men det finns ju många som är nöjda med det spöt. Något skitspö är det garanterat inte men naturligtvis finns det många som är bättre. Tycker dock att du till det priset kan chansa på det spöt. Fiska med det ett tag, skulle du inte vara nöjd kan du ju spara ihop till ett bättre. Kan vara svårt att veta vad för typ av spö man vill ha innan man har testat jerkbait. Vissa vill ha ett riktigt kort på 6' andra som jag själv föredrar ett något längre, jag använder ett 6'6". Sedan är ju även betesvikten en viktig fråga, om du bara fiskar Buster jerk så kanske det räcker med ett spö på upp till 110g. Det är alltid trevligt att slippa ha en påk om man inte behöver det, mycket roligare vid drillning.
            Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
            6 svar
            10 444 visningar
            19 gillar
            Senaste inlägg Sir Fish-a-lot