Hej!
Har ett Lowrance X65 och vet inte riktigt vilka inställningar jag skall ha på lodet.
Sjön jag fiskar i är ca 40 meter djup som mest.
Problemet jag har idag är att jag ser i stort sett inga "ekon" dvs fiskar på lodet om jag inte sätter på "Fish ID"
Om jag switchar mellan "Fish ID" och vanlig visning så kan fiskar jag ser på "Fish id" försvinna och jag ser inga ekon överhuvudtaget. Det är idag väldigt ovanligt för mig att se ekon i frivattnet om jag använder lodet utan "Fish ID"
På "Fish ID" ser jag rimligt många ekon, det känns inte som att jag ser fler än vad som i själva verket finns.
Kan ni tipsa om inställningar för:
Surface clarity, grey scale, sensitivity osv. Något här borde vara galet!
Ser ni alltid bågar på alla ekon? Ser ni oftast en grålinje under ekot?
Snälla hjälp en förvirrad man!
Har ett Lowrance X65 och vet inte riktigt vilka inställningar jag skall ha på lodet.
Sjön jag fiskar i är ca 40 meter djup som mest.
Problemet jag har idag är att jag ser i stort sett inga "ekon" dvs fiskar på lodet om jag inte sätter på "Fish ID"
Om jag switchar mellan "Fish ID" och vanlig visning så kan fiskar jag ser på "Fish id" försvinna och jag ser inga ekon överhuvudtaget. Det är idag väldigt ovanligt för mig att se ekon i frivattnet om jag använder lodet utan "Fish ID"
På "Fish ID" ser jag rimligt många ekon, det känns inte som att jag ser fler än vad som i själva verket finns.
Kan ni tipsa om inställningar för:
Surface clarity, grey scale, sensitivity osv. Något här borde vara galet!
Ser ni alltid bågar på alla ekon? Ser ni oftast en grålinje under ekot?
Snälla hjälp en förvirrad man!
Kommentera