Trasigt spö efter en dags fiske... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasigt spö efter en dags fiske...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Detta har hänt mig också. 2000 spänn kostade spöet och det höll väl en 5-6 pass innan det av tvärt precis som ditt, fast lite längre ner.
    Efter reklamation och bilder till affären jag köpte spöet ifrån så skulle jag få en ny topp utav tillverkaren. Detta dröjde dock 4 månader ungefär, men då fick jag ett helt nytt spö. Efter 5-6 pass igen så lossnade andra öglan ovanifrån direkt ur lindningen. Orkade inte bry mig denna gång, det går att fiska med fortfarande och jag gör det fortfarande men jag har ju lärt mig vilket företag jag inte vill köpa fiskespön ifrån. Behöver inte nämna några namn på producenter eller märken och så men kan tillägga att Dogger.se är ett fantastiskt gäng som gör saker enklare för kunden och verkligen hjälper till när det krisar.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

Kommentera

Verkar va lite lotto med butiken du handlat från. Köpte ett spö där och när jag fick hem det och monterade rulle så lossna en " kosmetisk " del på rullfästet. Helt oväsentlig egentligen o väldigt kass konstruktion på ett spö med rek på 3999kr.. Maila dom och fick sådär bra hjälp.. Lacka ur och ringde dit. De kunde inte göra nått åt spöt mer än att ta tillbaka det då dom inte kunde få tag i ett nytt..
      Sluta med att dom fick skicka epoxi jag kunde limma delen med. Surt? Ja lite.. Men hade det varit mer än en kosmetisk del hade jag flippat när de försökte få de till " handhavandefel "..

Kommentera

Ja som tur är så har det löst sig nu. Dom har skickat ut en ny spötopp men det var på gränsen enligt killen på reklamation.
        får hoppas att detta håller längre än 6-7 timmar!
        tack för all hjälp och engagemang!

Kommentera

Ursprungligen postat av Goj-Jan Visa inlägg
          Hej,

Vet inte ifall jag är i rätt forum här, men jag fick mitt Gunki Finesse Game S-245M-MH i veckan som var nu. Var ute o fiskade abborre med en polare och efter en dags fiske så går spöt av precis där den näst sista öglan är. Det märkliga är att jag bara skulle göra ett sista kast med en rapala shadow rap 9 cm( som jag fiskade hela dagen med). Hörde ett ljud och sedan när jag vevar in så ser jag skiten som gått av. Har inte gjort något konstigt alls och är sjukt petig o migranter med mina saker. Hur gör jag nu? Vill gärna ha ett nytt spö. Det är köpt på nätet men jag vet inte hur jag ska få dom att tro på mig.. ja ja tack för hjälpen i förväg. FYI så var fisket helt galet men det kommer lite i skymundan tyvärr pga detta.
          ---------------------------------------------------
          http://www.sportfiskeforum.se/topic/...ten-spoe-topp/ ...

Old Firehand
          Leif Engström
          Senast ändrad av Old Firehand; 2020-04-28, 18:08.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

---------------------------------------------------

........................

....?

Kommentera

Haft problem med Korken på tre Berkeley spön.
              Två av spöna har korken spruckit på första passet respektive andra passet.
              Skittfiske har bytt spöna direkt utan minsta problem, dock tagit sin tid eftersom reklamationen ska gå till Norge och tillbaka.

Kommentera

Tråkigt som fan att nya spöet gick av!

Ägaren för butiken pratade om spöbrott i en video på youtube där dom fiskade i en båt.
                Han sade att spöbrott där det hänger remsor så där nästan alltid beror på att man smällt dom i en bildörr eller knäckt spöet genom att dra av det om man sitter fast eller något liknande.
                Är det fabriksfel eller dålig kvalitet så går det av rakt av utan fransar, oftast under första fisketuren och inte sällan under de första kasten.

Det är kanske deras kriterier för om dom ger en ny topp eller ej.
                De gånger toppar har gått av för mig så var det faktiskt på första fisketuren vid utkast och det gick rätt av bara utan fransar, när polaren knäckte mitt spö med våld så blev det fransar så det ligger något i det.
                Säger inte att du knäckte ditt så men det ser ut som att det kan vara så och då är dom nog inte lika givmilda.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 602 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40