Ambassadeur Ultra mag I ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Ultra mag I ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur Ultra mag I ?

Vilket år startade tillverkningen på den rullen?
    Antar att FRB har lite info ..

Ursprungligen postat av truttakungen
    Vilket år startade tillverkningen på den rullen?
    Antar att FRB har lite info ..
    Ultra MAG, vilken klassiker Den har en given plats i mitt hjärta eftersom det var den modellen som introducerade spoldesignen "Ultra Cast Design". Även om de inte namngav spolsystemet förrän 1989 eller 1990 så var det redan 1982 det kom.
    Jag är inte 100% säker att tillverkningen började 1982. Eventuellt kan det ha varit 1981 men jag säger 1982 tills jag kan kolla upp det närmre (är inte hemma för tillfället).

Kommentera

Du är en klippa FRB..
      Tack!

Kommentera

Passar på att varna lite för ettan..
        Tvåan funkade bra. Men ettan som i första hand gjordes för USA, visade sig vara riktigt kass på några punkter och ett tokfiasko för ABU..
        Därför returnerade jänkarna massor med ettor, som sedan såldes svinbilligt på olika varuhus här hemma.
        Minns inte vad som var knas med ettorna. Tror det var någon del med revspridningen, men låter det vara lite osagt..Vill bara höja ett litet varningens finger för just dom..
        Tvåorna är betydligt bättre..

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
          Passar på att varna lite för ettan..
          Tvåan funkade bra. Men ettan som i första hand gjordes för USA, visade sig vara riktigt kass på några punkter och ett tokfiasko för ABU..
          Därför returnerade jänkarna massor med ettor, som sedan såldes svinbilligt på olika varuhus här hemma.
          Minns inte vad som var knas med ettorna. Tror det var någon del med revspridningen, men låter det vara lite osagt..Vill bara höja ett litet varningens finger för just dom..
          Tvåorna är betydligt bättre..
          Fan PA, klockan är bara barnet men du verkar redan ha nattmössan på... eller har du aldrig tagit av den kanske...

Ettan och tvåan har samma linspridningsmekanism. Däremot så var den första serien ettor såväl som tvåor kortlivad och ändrades redan efter ett år. Det är väl möjligt att det såldes fler ettor av den första årsmodellen och att det därför var just den modellen som kom tillbaka....

Kom igen nu PA, jag sitter här och väntar på en returnerande käftsmäll

Kommentera

Nädå..Tänker inte slå mindre än mig själv..hehe

Det om ettorna är något gubbarna berättade nere i affären..Dom var ju med redan då..och då var du bara parvel..hehe..Kanske inte var just linspridningen..Som jag skrev så låter jag det vara lite osagt.
            Men något fel var det och därför som dom fick ändras och de första som kom ut slumpades bort..
            Du kan kolla med servicefolket nere hos ABU om exakt vad felet var..För fel var det på dom..Precis som det var fel med första eonerna och som sedan fick ändras..

Så det så..För tänk var..Tji fick du, va.. ;o)

Visst ja..*smock* (Ändrade mig..)

Kommentera

[QUOTE=FRB]Fan PA, klockan är bara barnet men du verkar redan ha nattmössan på... eller har du aldrig tagit av den kanske...

Nattmössa eller inte...är det den där plastiga, kantiga fula missfostret vi snackar om?!

Ambassadeurer ska vara röda, med skrynkliga gavlar och gärna en kullrig linspridare.

Kommentera

kan göra alla dina rullar skrynkliga med ett järnrör om du vill.. ;o)

Kommentera

PA du ska visa hyffs inför kulturskatter, och framförallt inför ålderdomen. Jag håller mig till riktiga rullar du ska hålla dig till:

Kommentera

Försöker bara vara snäll och hjälpa dig skrynkla till alla dina rullar så dom blir som du vill ha dom..
                    Men näääääädååååå..Det passar inte herrn..*fnys*. ;o)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                    6 svar
                    10 371 visningar
                    19 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57