riktat ismete efter abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

riktat ismete efter abborre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• riktat ismete efter abborre?

hej
    undrar lite över om det går att använda haspel pimpelspön till ismete efter abborre (se bild). Om inte hur ser ett bra ismete spö efter abborre ut. Vissa gärna bild. Hur stor ska betesfisken vara. Är glin eller lite större mötar bra???
    Hur ser tacklet ut?? får jag stora problem om jag får på en gädda på "is haspel spöt".

Det borde gå utmärkt. Använd inte för små betesfiskar, 8-12 cm tycker jag är bra size på mört för borren. Är du rädd om grejerna, använd nån form av tafs, fiskar du riktat på abborre tordes du inte få nån monstergädda som knäcker spöt.... Tänk på att abborren är försiktigare än gäddan, inte för tung bly och så lätt som möjligt på vippan.
    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Kör med lätt utrustning, blir roligare då.

Mörtstorleken bör ligga runt 8cm så här på vintern, tacklet du ska köra med beror på om du ska ha levande eller dött bete. Om du har levande rekomenderar jag att du ska ha en tafs som tar ca 10lb, på ca 20 cm, sedan en enkelkrok i size 6 som du bara krokar in genom näsborren på mörten, sen en 10gr vikt på huvulinan ner i hålet o kör!

Har du dött agn så tycker ja du ska byta ut enkelkroken mot en mindre 3-krok som du bara krokar in framför ryggfenan.

Lycka till!
      .
      Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
      9 svar
      218 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Arbetar...