Ismeteset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismeteset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ismeteset

Hittade ett erbjudande på Mieko Fishing med 3st isfiskespön inkl rulle för 899:- Undrade om nån har dom spöna och om det är nått och ha. Har aldrig ismetat utan bara kört med 13st angeldon förut men vill börja ismeta istället. Ska man slå till på dom eller räcker det och köpa 3st spön(110:-/st) och slänga på en begagnad haspelrulle. Blir lite billigare och tänkte ha fler än 3st ev 5st.

De har för 6 set för 1395:-... 6 är ett bra antal. Multi funkar bättre än haspel. Kan inte uttala mig om de grejerna, men känner jag s-o rätt tror jag det är kanongrejer. Du behöver förstås lite annan kringutrustning, men jag tror det är absolut prisvärt. Rent utav superpris.
    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Kanske jag som är trögstartad på morgonen.... men vilka har det setet???? 6st för 1395:-????

Kommentera

#1. Det är eftermiddag.
        #2. Var det inte Mieko vi pratade om?

tips från coachen: istället för att köpa lina(eller annat tillbehör) från annan butik, skicka iväg ett mail till s-o. Vågar nog säga att han är den trevligaste fiskehandlaren jag stött på. Han kommer nog kunna sno ihop nåt trevligt erbjudande ska du se...

Kommentera

okok... förstod inte det där med s-o bara :P Sen hittade jag inte nått sånt erbjudande heller... men tack för tipset

Kommentera

Klicka på ismetesetet på hemsidan, sen nere till vänster kan man välja, 1, 3 eller 6 stycken. Priset ändras efter antal. S-O är alltså Sven-Olov, som har butiken. Ursäkta om jag var otydlig. Han heter förresten Mieko på fiskesnack!

Kommentera

Tja!

Köpte setet med 3 spön inkl multirullar förra året.
              Rullarna är väl inte av högsta kvalitet och bromsen sisådär..men funkar helt ok till ismetet,
              spöna däremot var kanon!
              Var de gröna mediumspöna jag köpte.
              Funderar på att komplettera med ytterligare 3 inför denna säsong.

Mvh/
              Pontus

Kommentera

Ursprungligen postat av dead__future Visa inlägg
                Tja!

Köpte setet med 3 spön inkl multirullar förra året.
                Rullarna är väl inte av högsta kvalitet och bromsen sisådär..men funkar helt ok till ismetet,
                spöna däremot var kanon!
                Var de gröna mediumspöna jag köpte.
                Funderar på att komplettera med ytterligare 3 inför denna säsong.

Mvh/
                Pontus
                Nej, det köpte du inte.

De SBC6000-rullarna du antagligen har är sannerligen skräp. Jag köpte 6 spön sent förra säsongen och hade turen att bara få en av de rullarna, inte helt oväntat har den nu brakat ihop helt. Som tur var hade jag en gammal lågprofilare som samlade damm. Funkar utmärkt som ismeterulle(som jerkrulle fungerade den desto sämre...) Tror inte de Miekorullarna kan hålla lika dålig kvalitet. Det går ju bara inte! De andra 5 rullarna jag fick, 2 st. okuma CL och 3 nå guldfärgade kinesiska historier funkar däremot utmärkt, har även provat dem till trolling och de håller ihop riktigt bra!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                9 svar
                217 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Arbetar...