Baitrunner till ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Baitrunner till ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Baitrunner till ismete?

Tja! Som sagt; är det någon som kör med baitrunners till gäddmetet?
    Problem, fördelar?
    Funderar starkt på att prova till vintern i alla fall, finns ju ganska billiga baitrunner-rullar nu för tiden.
    Oroa dig inte, snart är du död och inte en fan kommer att sakna dig.

De funkar utmärkt! har kört med de i 2 år.
    Mem Amb är ju också ganske trevliga på isen

Kommentera

Tycker nog de brukar gå lite tungt åndå, bättre att ställa in en multi så lätt som man vågar utan risk för bakslag tycker jag

Kommentera

Varför baitrunner när det bara är att ställa in den "vanliga" bromsen löst?

Kommentera

Om man som jag sällan fiskar med multirulle (har en till torskfisket) men äger flera baitrunnerrullar kan man med fördel använda dem, enligt vad jag hört. Varför köpa multirullar enbart till ismete?

Ismetespön är ju avsedda för multirulle - spöringarna är placerade därefter.
          Hur påverkar detta drillningen?
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Klart det funkar, har inga speciella ismeterullar utan plockar ihop vad jag har, men jag tycker inte riktigt om att låta fisken ta lina mot baitrunnern.

Kommentera

Jag har både baitrunner men även vanliga multi till ismetet. Anledningen är att jag har baitrunners för gäddfisket under sommartid som jag sedan kunnat utöka ismete-utrustningen med, utan att ha behövt köpa nya rullar. Ser inget problem alls med det men har inte köpt dem för själva ismetet.
              A bad day of fishing is better than a good day of work.
              http://markusfiske.blogspot.com

Kommentera

"Ismetespön är ju avsedda för multirulle - spöringarna är placerade därefter.
                Hur påverkar detta drillningen? "

Där har du en poäng faktiskt, man kanske kan byta understa o eventuellt näst understa spöringen?

Kommentera

Martinus: Jo men man kan ju ställa den så hårt man vågar beroende på vad man har för ställning till spöna....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                  9 svar
                  217 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Arbetar...