Favoritpirkar för abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Favoritpirkar för abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Favoritpirkar för abborre

Vilken eller vilka pirkar är era favoriter för abborre?

Är ny på pimpel men ska eventuellt testa lite i vinter. Har köpt en kopparfärgad Bergman Prisma (med flextape på), vad tror ni om den? Köpte även en Firetigerfärgad balanspirk av märket Kinetic Teaser.

Och bara för kul så köpte jag även ett trepack pirkar från Fladen för 49 spänn, kan det vara något? Det är tre vertikalpirkar som heter Svenskepirken, Viktorpirken och Vinnarpirken, någon som testat dessa och vet om de ens funkar?
    Senast ändrad av Petey21; 2007-12-08, 00:52.
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

alla pirkar fungerar att fiska med det hänger på fiskaren. jag har hittat min favorit efter 8 års pimpel fiske och kan seja PO pirken men det är ju jag bara att testa dig fram och se vad du själv tycker. annars som nybörjare kan jag rekomendera superblixten, bergmans som du nu har, pipa pirken det är pirkar som är fångstgivande men som vanligt är det mycket upp till hur man fiskar dessa.
    fishing

Kommentera

biltema säljer 2 st vertikalpirkar för 39:- utklassade mina fiskekompisar förra vintern totalt, alla andra fiskade med märkespirkar och fick inte i närheten så mycke/stor fisk som jag, och så pågick det under hela säsongen,. så ja håller mig till dom även i år

Kommentera

pirkar!!

finns några saker man bör tänka på vid pirkval +djup +mörkt,ljust vatten, +storlek på borre, +o så de viktigaste "fiskaren själv" olika pirkar passar till de olika sätt man fiskar på.. så prova sig fram är klart de bästa tipset. borra ett hål på grundvattnet o "kikpimpla" så man lär sig hur pirkarna uppför sig.. men min självklara favorit är ANDERSPIRKEN ORIGINAL. helt enkelt j....gt bra.

Kommentera

det bästa som jag har envänt är en liten mormyska som er svart och dom tar jag abborre på över kilot. och det är roligt att fiska med myska enda jag använder vinter tid.

Kommentera

Hej! Jag har använt vimpirken och pilopirken med framgång. men vege är nog min favorit
            Men balanspirkar kan också vara effektiva särskilt på våren.
            Mormyshka är effektiv när fisket är trögt men är då ofta överlägset
            Senast ändrad av mörtmetarn; 2008-03-28, 18:52.

Kommentera

Ligger i handlaget inte så viktigt med pirk finns ingenstans där känsla kommer mer till sin rätt, har blivit utfiskad alltför många gånger oavsett pirk dessvärre man lär sej något nytt hela tiden ibland smärtsamt lycka till hoppas vi får is snart
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Fiskar du efter stor abborre så var inte rädd att gå upp i storlek. Runt 60 mm är ett bra riktmärke. Själv tycker jag att silver/koppar funkar bäst i de flesta vatten. Hebbe57 och PO-pirken är ett par favoriter. Balansare skulle jag välja Nils Master för hela slanten. Både den vanliga och "jigger" funkar jättebra. Jiggern med vit kropp och brun rygg, tillsammans med en vanlig i papegojfärg kommer man långt med.

Kommentera

Ska du ha stor abborre rekommenderar jag Nils Master balanspirk....den blå är riktigt bra men även Papegoj färgen har jag fått mycket på.

Kommentera

Tja jag pimplar mest med myschkor i klassiska danska färger Men har fått mycket och stort på svarta små med gula ögon. Sen kan man ju alltid mecka egna trekrokar och prova sig fram, visade sig vara rätt effektivt med självlysande och svarta ögon och en en klassisk kaitum med en deci lina ner till trekroken. Man ska då inte vara rädd att prova allt har jag lärt mig... det som känns mest tveksamt kan vara effektivast.
                    http://drmussla.mine.nu

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                    9 svar
                    218 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...