går det att frysa in mört och sen tina upp dom när manska angla ..? bara undra..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Frysa in Mört ?
Collapse
X
-
Om du ska köra deadbait så funkar det ju kanon. Kan vara rikigt smart att ha lite mört hemma som reserv om man inte skulle få tag i levande när man ska ut och fiska.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Faktum är att sill och makrill fungerar mycket bättre än mört om man nu skalk använda deadbait. En angelgubbeslog med hästlängder med sill på en sjö i vintras, jag kunde spy
på den jävlen när han tyckte så synd om mig så han kom fram till mig och gav mig några sillar så jag också skulle "få något". fan trot jag fick gädda på sillen
Nu finns alltid några sillar med när jag är ute och ibland räddar de dagen specielt när gäddan står djupt.
Kommentera
-
Ramon Dekker
På www.metesidan.se finns en bra artikel om hur man tar hand om sina deadbaits. Ta och kika in där, finns mkt matnyttigt där.
Kommentera
-
I vissa vatten är abborre ett mycket bättre agn än mört. Jag har märkt en stor skillnad i mina hemmavatten. I ett vatten skall det vara 3 hg:s mörtar medan det i ett annat skall vara femtio grammare (stora mörtar ger inget), i ett tredje skall det vara hektos abborrar. I en grumlig damm är sill outstanding. Det är faktiskt inte så enkelt att bara sätta på en standardmört och tro att det skall funka i alla lägen.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera