Frysa in Mört ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frysa in Mört ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frysa in Mört ?

går det att frysa in mört och sen tina upp dom när manska angla ..? bara undra..

så har jag gjort någon gång, med hyffsat resultat. Men levande är helt klart och föredra!

Kommentera

Om du ska köra deadbait så funkar det ju kanon. Kan vara rikigt smart att ha lite mört hemma som reserv om man inte skulle få tag i levande när man ska ut och fiska.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Faktum är att sill och makrill fungerar mycket bättre än mört om man nu skalk använda deadbait. En angelgubbe slog med hästlängder med sill på en sjö i vintras, jag kunde spy på den jävlen när han tyckte så synd om mig så han kom fram till mig och gav mig några sillar så jag också skulle "få något". fan trot jag fick gädda på sillen Nu finns alltid några sillar med när jag är ute och ibland räddar de dagen specielt när gäddan står djupt.

Kommentera

har också hört att fryst sill och makrill är bättre än fryst mört varför vet jag ej

Kommentera

De fiskar bättre för att de luktar mera/annorlunda

Kommentera

www.metesidan.se finns en bra artikel om hur man tar hand om sina deadbaits. Ta och kika in där, finns mkt matnyttigt där.

Kommentera

Ursprungligen postat av Erik fiskarn
                går det att frysa in mört och sen tina upp dom när manska angla ..? bara undra..
                Varför envisas med mört om du inte kan få tag levande mört pimpla upp lite abborre istället fungerar lika bra det är testat.

Kommentera

I vissa vatten är abborre ett mycket bättre agn än mört. Jag har märkt en stor skillnad i mina hemmavatten. I ett vatten skall det vara 3 hg:s mörtar medan det i ett annat skall vara femtio grammare (stora mörtar ger inget), i ett tredje skall det vara hektos abborrar. I en grumlig damm är sill outstanding. Det är faktiskt inte så enkelt att bara sätta på en standardmört och tro att det skall funka i alla lägen.

Kommentera

Sillen och makrillen är bättre agn då de är fetara fiskar. Lämnar långa oljiga doftspår efter sig...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    244 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    332 visningar
                    0 gillar