Great White VS Yellowbird - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Great White VS Yellowbird

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Great White VS Yellowbird

Vilken paravan tycker ni fungerar bäst och vad är respektives fördel samt nackdel? Finns det någon anledning att använda Yellowbirden istället för GW??

Tack på förhand!!!

Jag använder GW och är mycket nöjd med dom. Har en kompis som har yellowbird och skillnaden som jag märkte var att GW drar ut åt sidorna mycket bättre och pallar tyngre beten.

Kommentera

Great white "drar" mycket bättre än yellowbird. Ska du köra med fler paravaner än en på varje sida? Isf så tycker jag att du skall köpa great white. Ska du bara köra med ett par så spelar det ju inte så stor roll om paravanen drar ut så där jättelångt. Då skulle jag nog köpa typ great light så får du mindre att släpa hem vid drill.
      En fördel med yellowbird kan vara att den rycker och skumpar väldigt mycket vilket borde ge vobblern en mer varierad gång.
      Köper du yellowbird så köp nya linutlösare.

Kommentera

ska främst användas till lite tyngre gäddtrolling å då antar jag att great light kommer lite till korta? eller??

Kommentera

Ursprungligen postat av krizz Visa inlägg
          Vilken paravan tycker ni fungerar bäst och vad är respektives fördel samt nackdel? Finns det någon anledning att använda Yellowbirden istället för GW??

Tack på förhand!!!
          Jag fattar inte riktigt varför alla pratar om att vissa paravaner drar mer. Om paravanen är ett par meter längre fram eller bak har inte så stor betydelse. Det går alldeles utmärkt att köra med flera Yellow Bird på varje sida. Yellow Bird har sålt över en million exemplar så jag tror att dom fungerar.
          Jag kan tilläga att svenska rekordet på Gädda har tagits på en Nils Master fiskat bakom en Yellow Bird och har själv varit med när många stora Gäddor, Laxar och Öringar har fångats med hjälp av dom.
          Det är klart att det går att utveckla och förbättra saker men,
          Why fix it if it aint broken?

Kommentera

Fördelen med Great White/Light är att dom drar väldigt bra i låga farter...sen är jag tveksam till hur en Yellowbird hanterar en större gäddwobbler..?
            12 hours
            1,440 casts
            2 followers
            1 strike
            DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

säger bara shitlake paravan,BÄST,snart i lager igen.100 par på G

Kommentera

Great White är ruggigt bra. Som tidigare nämnts så drar den väldigt fint även i låg fart vilket en Yellowbird inte gör. Det går säkert att köra flera YB's på varje sida men man får räkna med att släppa ut dem riktigt långt för att få bredd på grejerna. GW är utan tvekan ett bättre köp.

Kommentera

Ursprungligen postat av Shitlake Visa inlägg
                  säger bara shitlake paravan,BÄST,snart i lager igen.100 par på G
                  vilken styvhet på spö rekomenderas till dessa paravaner???
                  Jag vill inte köpa några trollingspön för paravanerna kommer att användas sporadiskt

Wobblersnidarn

Kommentera

De fungerar utmärkt på hyfsat styva vanliga spön avsedda för gädda och öring exv. inga problem lycka till effektiva grejor är det
                    Edit vet dock inget om enorma "jerkbaits" och liknande hängande i bak vissa modeller känner jag till dock inga av de nämnda de pallar åtminstone 80 gram bly på linan med mindre wobblers och skeddrag bakom Yellow bird är för klena till sånt fiske funkar utmärkt för rena wobblers av lax/öring typ på kort distans men sen är det nog slut definitivt.....
                    Senast ändrad av TAMTAM; 2008-11-22, 19:57.
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    812 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman