Biltemas trollingspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Biltemas trollingspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tror ändå att jag köper ett Biltema spö på test...

Kommentera

Ursprungligen postat av Leonard
      Ne, jag skit nog i det spöet och köper ett riktigt istället. Inte så kul om drömfirren hugger och typ spöet knäcks

Vad för trollingspö rekomenderar ni för Gös- och Gädd-trolling (och lite Öringtrolling)?
      Vad ska jag ha för lina till det? Tänkte köpa Multirullar med räkneverk till, eller om jag köper nåt set hos nån fiskebutik.

har en polare som skaffade ett sådant spö och det kommer inte att knäckas. Kanske inte världens skönaste spö men 149 kr är som sagt ingen summa heller. Funkar utmärkt att bogsera mindre stockar ifrån botten med
      Skitfiske på er!

Kommentera

OK, ska till Biltema idag och köper ett sånt spö + lite andra grejer, typ så att jag kan testa att göra mina egna HÖ-drag (tråden i Artiklarna) och även Spook (också i Artiklarna).

Hejsvej, kommer med mer info när jag testat spöet =)

Kommentera

Dom är verkligen stenhårda och korta, så det borde nästan funka bra att jerka med dom! =)

Kommentera

Bumpar den här tråden!!

Satt och kikade i biltemakatalogen för en stund sedan, stötte då på samma spö, och det slog mig att detta spöt vore perfekt till jerkfiske, men eftersom jag är helt okunnig innom det området så frågar jag er, går det att använda till jerkfiske?
            Jag har aldrig jerkat förut men har under en tid varit väldigt sugen på att testa, men tyvärr är jag så jävla snål att jag inte vill lägga ut en halv förmögenhet för att testa jerk, lite i rädsla för att det ska vara astrist!! Men när jag såg spöt såg jag även möjligheterna!! Farsan har ju en gammal ambasadörrulle liggandes under balkongen, så om jag dammar av den så har jag ju både rulle och spö, detta har då endast kostat 149kr, sen behövs det ju givetvis lina, tafs, ett drag har jag redan sen jag blev lurad att köpa ett i en sportfiskebutik, och så behövs det ju givetvis kunskap också, men kunskap är ju gratis!

Nu till frågan, tror ni att det skulle gå, om inte, varför?
            Att tillägga så ska jag enbart ha det här som test, om jag tycker det är skoj kommer jag köpa rejälare grejer!!

Om ni vill se spöt, gå in på www.biltema.se sen söker du på nr 26-340 så kommer spöt upp!!

Edit: Såg nu att det här log i trollingdelen, sorry för det, men förhoppniongsvis har någon erfarenhet av det iallafall!!

Tack!!
            Senast ändrad av ElJohan; 2007-07-01, 20:46.

Kommentera

Ursprungligen postat av ElJohan Visa inlägg
              Bumpar den här tråden!!

Satt och kikade i biltemakatalogen för en stund sedan, stötte då på samma spö, och det slog mig att detta spöt vore perfekt till jerkfiske, men eftersom jag är helt okunnig innom det området så frågar jag er, går det att använda till jerkfiske?
              Jag har aldrig jerkat förut men har under en tid varit väldigt sugen på att testa, men tyvärr är jag så jävla snål att jag inte vill lägga ut en halv förmögenhet för att testa jerk, lite i rädsla för att det ska vara astrist!! Men när jag såg spöt såg jag även möjligheterna!! Farsan har ju en gammal ambasadörrulle liggandes under balkongen, så om jag dammar av den så har jag ju både rulle och spö, detta har då endast kostat 149kr, sen behövs det ju givetvis lina, tafs, ett drag har jag redan sen jag blev lurad att köpa ett i en sportfiskebutik, och så behövs det ju givetvis kunskap också, men kunskap är ju gratis!

Nu till frågan, tror ni att det skulle gå, om inte, varför?
              Att tillägga så ska jag enbart ha det här som test, om jag tycker det är skoj kommer jag köpa rejälare grejer!!

Om ni vill se spöt, gå in på www.biltema.se sen söker du på nr 26-340 så kommer spöt upp!!

Edit: Såg nu att det här log i trollingdelen, sorry för det, men förhoppniongsvis har någon erfarenhet av det iallafall!!

Tack!!
              Fan! testa vet ja
              Om inte annat så kan du ju berätta om det sedan, kanske funkar kanoon. 149:- är ju inget att tala om, inte ens tre öl på krogen

Lycka till broder
              Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Aa det får nog bli så, inte en seriös satsning så att säga!!
                Men hur det fungerar kommer nog att dröja ett tag, då jag inte lär fiska förens om ja, cirkus 2 veckor...
                Men stort tack för snabbt svar!!!Det uppskattas!!

Kommentera

Aa det får nog bli så, inte en seriös satsning så att säga!!
                  Men hur det fungerar kommer nog att dröja ett tag, då jag inte lär fiska förens om ja, cirkus 2 veckor...
                  Men stort tack för snabbt svar!!!Det uppskattas!!
                  Tack själv Många på forumet vrider sig väl i graven om man inte köper adekvat utvald utrustning, det lär snart komma gliringar från ett gäng klassiska unga kverulanter, ingen nämnd och ingen glömd
                  Jag köpte ett par larm ifrån Lidl, funkar fint för det fiske jag använder dem till så man behöver inte alltid lägga tusentals kronor innan man vet vad man behöver.

Goddigoddi
                  Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Hehe jag är faktiskt lite överraskad över att ingen har kommit och börjat tjata om att man måste köpa dom där spöna i 1500 klassen, men dom kommer väll att dyka upp snart dom också!!Men dom har ju rätt dom också, man får ju oftast vad man betalar för, tyvärr!!

Kommentera

Hehe jag är faktiskt lite överraskad över att ingen har kommit och börjat tjata om att man måste köpa dom där spöna i 1500 klassen, men dom kommer väll att dyka upp snart dom också!!Men dom har ju rätt dom också, man får ju oftast vad man betalar för, tyvärr!!
                      Jodå så kan det vara. Men oftast spyr folk galla och förlöjligar folk över deras val vilket är så tröttsamt. Jag köpte faktiskt själv ett spö, Sjösländan Jerk Bait upp till 120gr vilket inte var jättedyrt (699:-) det kan jag rekommendera om du fastnar för JB. Sedan är ju BFT spöna tydligen fina enl en polare här på FS, inte dyra heller.

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      815 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman