Har en honda 2hp som jag använder som trollingmotor. Problemet med motorn är att den låter något förjävligt =P Inget fel eller så på den men det är minst sagt ingen tyst sak. Vad jag undrar är om någon har någon erfarenhet kring om motorljudet stör fisket??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Motorljud stör fisket?
Collapse
X
-
Kan säkert spela roll från sjö till sjö. Jag har inte märkt någon större skillnad på elmotor eller bensinarn. Har ibland med mig alla 4 barn varav en 4 åring som hoppar runt och leker rövare. Det funkar det med (bara man räknar till 10 ibland). Däremot har jag märkt en förbättring när jag fiskar med sidoparavaner.
Kommentera
-
Det är klart den störs lite men när jag var ute med pappa förra tisdagen jag har en 50hk mercury och den går ju inte jätte tyst så åkte vi in vid vassen men när vi va i vassen så hoppade det fiskar och lekte fast motorn var igång men sen när det började åska så var då helt borta men jag tror dom störs liteMin blogg Min youtube channel Fiske+Båtar=Livet
Kommentera
-
Har kört något hundratal timmar med paravaner och fått en fisk. Under tiden har jag fått en hel drös på både bonnatrolling och pulkatrolling i samma sjö. Därför föredrar jag pulkor då man dessutom slipper paravanen på linan. Men det kan ju vara ett resultat av tro också då jag aldrig riktigt trott på paravaner. Tycker de är omständiga att få på och av linan.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inläggHar kört något hundratal timmar med paravaner och fått en fisk. Under tiden har jag fått en hel drös på både bonnatrolling och pulkatrolling i samma sjö. Därför föredrar jag pulkor då man dessutom slipper paravanen på linan. Men det kan ju vara ett resultat av tro också då jag aldrig riktigt trott på paravaner. Tycker de är omständiga att få på och av linan.
Jag har moddat mina med scotty minigrip längst fram dock men fasen vad snabbt man plockar av och på dessa.Skitfiske då!!!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
1 svar
282 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av hnkm