krokstorlek - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

krokstorlek

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• krokstorlek

Vilken krokstorlek använder ni vid trolling efter lax och öring??
    Och vilken sort??

Beror lite på vilket bete man använder från storlek 6 på löjtacklen till 1/0 på större skedar offtast är det owner st36 eller Gamakatsu tr13r

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

använder owners 4-6 på löjtacklena samt 2 till 2/0 på wobbler, plugg, skedar. antingen owner, Eagel Claw eller gamakatsu.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Brunskog Visa inlägg
        Vilken krokstorlek använder ni vid trolling efter lax och öring??
        Och vilken sort??
        Enbart Owner ST36 stl 4 - 2.0 Utgå från så STOR & HÅRD krok som möjligt tills betets rörelsemönster försämras.

OBS!
        Dock kan en "för stor/tung" krok ibland påverka betet till det BÄTTRE. En av mina personliga favoritskedar Ismo Quack, kan med dubbla 9mm ringar och en Owner ST36 2.0 med fördel köras ~0,3kn snabbare, vilket i sin tur gör att den lättare samkörs med storfavoriten Ismo Mag...

Lycka till!

Kommentera

Tidigare körde jag Gamakatsu som är sylvass men som tyvärr tappar skärpan på bara ett par turer. Senaste säongerna har det varit Owner st41 som är vass och stark, men som jag funderar på om den är för "grund" (från krokböjens botten till krokspets) och ev. för liten hulling. Funderar nu på att byta till VMC...
          Krokstorleken beror givetvis på bete och fart, dvs prova sig fram, men mellan stl 4 och 2/0 hamnar jag alltid.
          /Magic

Kommentera

Tjenare Pepa och välkommen till forumet! Då vi har två trekrokar på löjtacklen använder vi strl. 6. När vi kör en krok blir det en fyra. Owner är nog den vanligaste bland de flesta trollarna. När vi byter ut krokarna på våra wobbler och plugg beror det lite på hur vi trimmar dom och vilken storlek de har. Där tycker jag du ska prova dig fram lite. Gå gärna in på www.teamextreme.se och klicka på tips. Där har man lagt ut lite av varje som är intressant.
            Mvh Micke Svensson

Kommentera

tackar för tipsen..........om man trimmar en bomber med en krok,ska den sitta fram bak eller mitten,vilket funkar bäst???

Kommentera

Det har lite med farten att göra hur man trimmar en bomber. Farten jag fiskar oftast i då har jag två owner i storlek 2 i dom två bakre fästena funkat bäst eller en storlek 2 i mitten fästet
                Senast ändrad av team char; 2008-03-22, 21:14. Anledning: tappade bort lite ord

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
                  Det har lite med farten att göra hur man trimmar en bomber. Farten jag fiskar oftast i har två owner storlek 2 i dom två bakre fästena funkat bäst eller en storlek 2 i mitten fästet
                  Bomber är ju så trånga fjäderringar från början, byter ni ut dom också ?

Kommentera

Bombers nya ringar håller bra och dom har jag kvar men är det dom som är av koppar så kastar jag bort dom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    690 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...