Jag och min far har försökt trolla gös på många tillfällen sedan 2019, men vi har endast fångat 3. Vi använder djupgående wobblers och trollar vid cirka 1.5 - 1.9 knop. Vi fiskar i Möcklen som är en rätt grumsig sjö. Vid har provat olika ställen med olika drag men vi få inget. Vet någon varför?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad gör jag för fel med gösfiske?
Collapse
X
-
Tid på dygnet är avgörande iallafall för mig. Nu är jag långt ifrån nån expert på gösfiske men har trollat en hel del genom åren, mycket för att få någon matfisk.
I min sjö har jag nog aldrig fått någon gös på trolling överhuvudtaget före 21-22 på kvällen. Vid den tiden börjar gösen släppa botten och stiga upp för att jaga löja. Har många gånger haft bra mängdfiske på gös runt 23-24 på kvällen medan det som sagt är omöjligt att få något tidigare.
På dagen är det dock lätt att få gös på vertikalfiske, då brukar jag släppa på ekon och dom är ofta huggvilliga.
Wobbler som funkar bäst för mig är Rapala Original/Husky/Husky Jerk 10-13 cm, bästa färger i mitt humusfärgade vatten är SFC och FT. Nils Master Invincible är också fångstsäker. Bomber 15A/16A är en annan som funkat bra. Röd/vit är också en färg som alltid funkar.- 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2020
- 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2019
- Gillar 2
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
1 svar
287 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av hnkm