Savage gear butch light vs BFT walker medium - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savage gear butch light vs BFT walker medium

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savage gear butch light vs BFT walker medium

Tja!

Har spenderat dem sista veckorna sökandes efter det ultimata spöt för spooks och poppers.

Har fastnat för de 2 ovanstående men kan inte bestämma mig, savage gear spöt tänkte jag mig 15-60g
    bara för ett kunna fiska lite lättare jerkbaits då det inte alltid är så kul att fiska dessa med mitt -150g spö.
    BFT spöt kastar upp till 40g men är orolig att det inte klarar av mina större spooks.

Sen när det gäller rulle är jag helt lost!
    Kikat in allt från haspelrullar som Shimano Stradic 4000 Ci4, till multirullar som AMB REVO TORO 51HS !

Kan någon snälla hjälpa mig?

Butch light xlnt alla dar i veckan. Högre klass o ser dessutom inte ut som en julgran med glitter o skit
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Har själv fiskat en hel del med Bft Walker spöt tidigare, dock i den lägre klassen. Medium spöt har jag inte använt lika frekvent men;

Fantastiskt spö, MEN, köper du 6'6 fots varianten så kan du inte räkna med några längre kastlängder tyvärr, så fiske från båt är i princip ett måste. Väldigt skön känsla till just popers.

Kommentera

Jag kör med ett Butch light 15-60 en Curado 201E7 fiskar med Buster II, Rapala x-rap walk 13 och tycker det funkar bra för det finns säkert bättre spön och rullar för det men jag gillar kombinationen, har ett Buschwacker 7f -30gr och en stradic 2500fi för ännu mindre beten som ska ryckas och knyckas gillar även den kombon
        Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Tack för tips!

Tar gärna emot förslag på andra spön och rullar som passar bra till beten som Buster II , X-rap walk , super spookar och dyl.

Kommentera

Butch är gudomligt! Bara att köpa!

Kommentera

Jag har två stycken Butch Light XLNT och jag måste säga att dom är riktigt härliga, däremot kan jag inte uttala mig om BFT Walker. Jag har hört att många har haft problem med ringarna förut, men det kan vara fixat nu!

Kommentera

Ska jag vara ärlig så tror jag mer på Butchen jag också, vad kan vara en lämplig rulle tycker ni?

Kommentera

Undrar varför alla ska så kort spö som möjligt för att fiska poppers och spooks? Själv hade jag ett nio fots gammalt ABU spö förra året som funkade prima.

Detta år kommer jag köra med Bushwacker 8.6 fot. Mycket styvare och rappare. Grejen med ytbeten att man vill komma en bit om man nu jagar fisken när det är ytaktivtet. Man får ju inga direkt kastlängder med korta spön, enligt mig i alla fall.

Kommentera

Hittade ett i säljes tråden här på forumet som verkade intressant http://www.fiskesnack.com/forum/show...t=f%F6rl%E4ngt

Jag hade nog slagit till själv om det varit för en vassa oförutsedda utgifter för tillfället.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04