HJÄLP, måste hjälpa en polare! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HJÄLP, måste hjälpa en polare!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HJÄLP, måste hjälpa en polare!

Hej
    Min polare ska uppgradera jerkrulle från en Ambassadeur JB, till antingen en Ambassadeur Predator eller en Revo Toro HS.

Vad tycker ni som testat BÅDA rullarna, Toro eller Predator?
    Själv tycker jag Toro, helt klart.
    16
    Ambassadeur Revo Toro HS
    31,25%
    5
    Ambassadeur Predator
    68,75%
    11

Skärp er!
    Sluta vara så patroidiotiska, rasism kallar jag det, gillar Predator mer bara för att Toro inte är gjord i Sverige.
    Senast ändrad av Masken_Gurra; 2011-08-17, 21:15.

Kommentera

Predator!

Kommentera

Vet inte om det låter som någon uppgradering, bättre och billigare att köpa ett UT Pike Performance kit till jb rullen så blir den grymt bra och bättre än både revo och predator.
        Haft en revo hs och tyckte inte alls om den, obekväm att hålla om.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inlägg
          Vet inte om det låter som någon uppgradering, bättre och billigare att köpa ett UT Pike Performance kit till jb rullen så blir den grymt bra och bättre än både revo och predator.
          Haft en revo hs och tyckte inte alls om den, obekväm att hålla om.
          +1

Måste helt klart vara vettigaste saken att göra när han ändå har såpass schysst grund-rulle.
          Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
          En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Men om han köper en ny så har han två rullar, något han ändå behöver.

Han har också fått ett presentkort på Wollmars, och dem har inte UT grejjer.

Kommentera

Känns helt onödigt . Känns som att byta en subaru mot en Audi dyrare men sämre bil.
              Toro är bara dyr å bara plast behåll Jb
              Om du nu ska ge han en rulle ge han en 6501 inshore eller C3 istället .Det är en annan storlek passar bättre till gummibeten å tailar då du kan ha tjockare lina på.

/Fredrik

Kommentera

Hej!

Har pratat en del med den vänlige herren på ABU-Service, för några år sedan var jag inne på att köpa en tredje jerkrulle och talade därför med ABU-service i samband med att jag skickade mina övriga rullar för reparation. Han sa att om man fiskar i bräckt vatten finns det ingen bättre rulle än Ambassadeur JB, han tyckte dock generellt att man borde välja glidlager framför kullager till Jerk. Äger i dagsläget tre stycken Ambassadeur JB!

Nu är inte jag speciellt påläst på just de rullar du nämner men vill han köpa ett säkert kort köp en JB, sedan ska man ju inte avfärda nya produkter. Jag hade nog testat en TORO om han nu känner att han vill testa något annat, men som alltid med lågprofilrullar är jag skeptisk till deras hållbarhet till jerk!
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

En anledning till en ny rulle är att man kan behöva fler än en rulle, har man fler spön än rullar så.... Dessutom är jag ute efter att få en rulle med lite högre utväxling än JB(5:3:1) Vill alltså ha en rulle med utväxling över 6:0:1 vilket både Predator och Toro HS har. Jag har redan en Curado 301E som har en utväxling på 6:2:1 men jag föredrar "runda" multirullar till jerkfisket eftersom jag tycker det är bekvämast. Någon som har tips på andra rullar som uppfyller kriterierna?
                  // "Polarn"

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                    Känns helt onödigt . Känns som att byta en subaru mot en Audi dyrare men sämre bil.
                    Toro är bara dyr å bara plast behåll Jb
                    Om du nu ska ge han en rulle ge han en 6501 inshore eller C3 istället .Det är en annan storlek passar bättre till gummibeten å tailar då du kan ha tjockare lina på.

/Fredrik
                    Det ända som är plast på Toro är den högra gaveln, den håller hur bra som helst för jerkfiske.

I USA så använder folk Toro till det mesta tunga musky fisket men ingen använder Classic Ambor eftersom den går sönder lättare...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 776 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04