Erfarenheter av ABU Mörrumspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av ABU Mörrumspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenheter av ABU Mörrumspö?

Jag har nyligen införskaffat två st. 9.fots ABU Mörrumspön, 12-35g.
    Kommer användas ihop med Amb RCN 60 och en Amb UT-rulle i 6000 storlek.
    I båda fall mest efter gädda.

Då de såldes 2004 var de "top of the line" i Napp & nytt men är det någon som har erfarenheter/synpunkter att dela med sig?
    Bra/dåliga?

//Kenneth

Ingen som vet något?

Kommentera

Superspön, för bra för att användas. Skämt å sido, har haft ett sedan -05. Jättenöjd! men tycker så bra om det så jag vågar knappt använda det längre(Den dan det knäcks blir det flaggan på halvstång) Grattis å lycka till, du kommer inte bli besviken.

Kommentera

Fina spön, men jag tycker personligen att en 6000 rulle är för stor för spöt..tycker det passar bättre med en rulle i 4500 eller 5500 storlek...balansmässigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Thompike Visa inlägg
          Superspön, för bra för att användas. Skämt å sido, har haft ett sedan -05. Jättenöjd! men tycker så bra om det så jag vågar knappt använda det längre(Den dan det knäcks blir det flaggan på halvstång) Grattis å lycka till, du kommer inte bli besviken.
          Det låter ju helt lysande!!
          Ett av spöna är dessutom helt oanvänt...
          Det ger mig även hopp om att haspelspöt jag skaffade oxå är rätt ok, det blev motsvarigheten till Mörrumspöt, ett ABU Suveränspö, även det helt oanvänt.
          Nu är det bara att invänta våren....
          //Kenneth

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
            Fina spön, men jag tycker personligen att en 6000 rulle är för stor för spöt..tycker det passar bättre med en rulle i 4500 eller 5500 storlek...balansmässigt.
            Hej Hippo!
            Tack för dina synpunkter.
            Balansen ja.....inte mycket att göra åt nu.
            RCN 60 ropade jag in på en auktion som Snajk i Vänersborg.
            Tyckte 750 spänn var helt ok med tanke på att köpet gjordes i en butik......men å andra sidan visste jag inte riktigt vad jag köpte, hade bara en svag aning om att det var en rätt ok rulle....
            Spånade här på FS om det var en bra rulle men snubblade oavbrutet på kommentarer om någon som kallades "UT"...!
            Började lura på att köpa UT-trim till recorden men när jag gick in på utreel.com och fliken med rullar som man kunde beställa så var det "kärlek" när jag såg "6000C -73 Classic Hot Rod"....
            Det slutade med att jag beställde den rullen som ligger i fotoalbumet, du kommenterade den härom dan.

Jag får nog försöka vänja mig med balansen annars är det spöt som får bytas, inte UT-rullen!
            Recorden lär inte bli mycket använd av mig, grabben kommer nog lägga vantarna på den och han får gilla läget med ev för stor rulle till spöt!
            //Kenneth

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
              Hej Hippo!
              Tack för dina synpunkter.
              Balansen ja.....inte mycket att göra åt nu.
              RCN 60 ropade jag in på en auktion som Snajk i Vänersborg.
              Tyckte 750 spänn var helt ok med tanke på att köpet gjordes i en butik......men å andra sidan visste jag inte riktigt vad jag köpte, hade bara en svag aning om att det var en rätt ok rulle....
              Spånade här på FS om det var en bra rulle men snubblade oavbrutet på kommentarer om någon som kallades "UT"...!
              Började lura på att köpa UT-trim till recorden men när jag gick in på utreel.com och fliken med rullar som man kunde beställa så var det "kärlek" när jag såg "6000C -73 Classic Hot Rod"....
              Det slutade med att jag beställde den rullen som ligger i fotoalbumet, du kommenterade den härom dan.

Jag får nog försöka vänja mig med balansen annars är det spöt som får bytas, inte UT-rullen!
              Recorden lär inte bli mycket använd av mig, grabben kommer nog lägga vantarna på den och han får gilla läget med ev för stor rulle till spöt!
              //Kenneth
              Inget som säger att du inte kommer skaffa en mindre rulle i framtiden, eller hur = )

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                Inget som säger att du inte kommer skaffa en mindre rulle i framtiden, eller hur = )
                Nä du har rätt, det är redan ett frö som växer i skallen......har go lust att kolla med UT om han kan snickra ihop en 2500-rulle.....jag får försöka döda dom tankarna.......åtminstone inför den här säsongen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 776 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04