Vilket är det bästa haspelspöet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket är det bästa haspelspöet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket är det bästa haspelspöet?

Tjena, gott folk.
    Sist jag ställde denna frågan fick jag noll svar, så jag tänkte prova igen. Det är nu jul och det är dags att lura föräldrarna på pengar. Därför tänkte jag önska mig ett nytt haspelspö på runt 9' fot som är bra till medeltungt fiske, alltså havsöring, gädda, gös, näbbgädda etc. Vilket spö skulle ni rekommendera?

Tack i förskott och god jul

+ =

Tycker nog du ska kika på ett Shimano Beastmaster. Har ägt ett 10-30 g sedan dom släppte första modellen för 4 år ? sedan och jag har varit grymt nöjd med det. Min far köpte årets modell och efter ha provat det ett par pass så måste jag säga att det är fortfarande ett riktigt bra spö. Kostar ju heller inte skjortan.

GodJul
    Mikael G

Kommentera

om du ska ha spöt till allt det du skrev så bör ett 10-30 eller 15-40g spö vara ok. Fiskar du från båt? annars är ju ofta havsörings/näbbgäddespön längre än 9 fot. Så 10 kanske är att föredra. Men vet dock inte hur det blir att fiska gädda med då.

Kommentera

Skeletor!!

Tja, tycker du satsar på ett berkley skeletor. Finns i lite olika varianter av längder och kastvikt, själv har jag ett 8 fot 15-40g.. Hur skönt som helst, funkar till allt tom jerkning. Är ett ganska snabbt spö med något toppig action, men riktig gött att mothugga och drilla med. Det skönaste spöet jag provat, för dom pengarna iaf..

Mvh Johan

Kommentera

Ursprungligen postat av Fimpoman Visa inlägg
          Tja, tycker du satsar på ett berkley skeletor. Finns i lite olika varianter av längder och kastvikt, själv har jag ett 8 fot 15-40g.. Hur skönt som helst, funkar till allt tom jerkning. Är ett ganska snabbt spö med något toppig action, men riktig gött att mothugga och drilla med. Det skönaste spöet jag provat, för dom pengarna iaf..

Mvh Johan
          Instämmer! Men inget 8 fots till HÖ fisket! annars e 8 fots den givna favoriten!
          Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Nja, jag har provat ett skeletor och tyckte inte riktigt om det, men det var i och för sig ett 7" fots spö. Men jag ska kolla Beastmaster. Jag vet att det finns i en lokal fiskeaffär eftersom jag spenderade en hel eftermiddag med att packa upp sådana under min PRAO.
            Senast ändrad av Filip_the_on; 2009-12-15, 15:05.

Kommentera

Om du ändå ska kika på beastmaster, så känn på en speedmaster också...
              Jag är grymmt nöjd men min speedmaster 9fot och kan rekomendera det spöt..
              [FONT="Century Gothic"]En annan del av mälaren[/FONT]

Kommentera

Guideline LPXe 11' 20-45g. Fungerar best med 12-35g.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wallberg Visa inlägg
                  Om du ändå ska kika på beastmaster, så känn på en speedmaster också...
                  Jag är grymmt nöjd men min speedmaster 9fot och kan rekomendera det spöt..
                  Jo, jag kommer ihåg att jag packade upp ett par speedmaster också

Kommentera

Jag har kollat lite på internet och fick syn på ett Berkley Series one 9 fot 15-40 g. Vad tycks om det?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04