Hur fiska Salmo Fatso? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur fiska Salmo Fatso?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur fiska Salmo Fatso?

Ja, som rubriken lyder...
    Skaffade en dylik nyligen, i tron att det var ett rent jerkbete. Funkar dock inte sådär skitbra att jerka, märkte jag (för mig iaf, vet att andra gör det). Så hur tar ni hem det? Ryck, vevstopp, varierade hastigheter, hur?

Allt behöver inte å sida sida.. De få gånger jag fiskat med en sån körde jag typ veva sakta, ryck, vevstopp, veva o.s.v. Bara att testa sig fram!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Njaej, det var inte sida-sida-grejen jag menade med att jag inte får jerkandet riktigt att funka, utan att den tenderar att haka upp sig i tafsen när jag försöker. Men visst, jag håller med.

Men ja, det får väl testas lite olika tekniker.

Kommentera

Ursprungligen postat av HJ-C Visa inlägg
        Njaej, det var inte sida-sida-grejen jag menade med att jag inte får jerkandet riktigt att funka, utan att den tenderar att haka upp sig i tafsen när jag försöker. Men visst, jag håller med.

Men ja, det får väl testas lite olika tekniker.
        Vilken är det 10:an eller 14:an? Jag tycker inte den hänger sig så ofta, däremot har jag ett helvete med att kroka med 14:an, 10:an är enkel att kroka med.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Det är 10-an jag har provat med. På tal om det; det var väldigt vad de 2cm som skiljer i storlek på en Salmo slider gjorde mycket... Beställde en drös beten för ett tag sedan och trodde inte att slider 10 skulle vara så jäkla mycket mindre än en 12-a.

Kommentera

Ursprungligen postat av HJ-C Visa inlägg
            Det är 10-an jag har provat med. På tal om det; det var väldigt vad de 2cm som skiljer i storlek på en Salmo slider gjorde mycket... Beställde en drös beten för ett tag sedan och trodde inte att slider 10 skulle vara så jäkla mycket mindre än en 12-a.
            Då förstår du stor skillnaden emellan feting 10:an och 14:an, 4cm gör lite. 10:an har jag fått gädda och gös på.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Salmo Fatso är ett underskattat bete. Går även utmärkt att förvanda till ett riktigt effektivt tailbete tillsammans med antingen en zam z tail gummistjärt (på trekrok) eller en lite större stinger/enkelkrok med en modifierad super goober från t.ex action plastics (grub jigg)

I kallare vatten har tailvarianten skördat mycket gädda genom åren.
              Min blogg

Kommentera

Om du fortfarande inte får till det kan du kolla på filmen King of the jerkbait. Helt värdelös film men man ser hur betena ska gå iaf..

Kommentera

Ursprungligen postat av ackeliba Visa inlägg
                  Om du fortfarande inte får till det kan du kolla på filmen King of the jerkbait. Helt värdelös film men man ser hur betena ska gå iaf..
                  Tackar, tackar. Den har jag inte ens hört talas om. Får kollas upp.

Kommentera

Kasta ut - veva in. Möjligtvis start och stopp mer krävs inte.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04