Lågprofilare eller pro rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lågprofilare eller pro rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lågprofilare eller pro rocket

Hej!
    Jag funderar på en ny rulle och är lite intresserad av en lågprofilare men jag kan inte riktigt lista ut vilken av modellerna som lämpar sig bäst för mig och mitt fiske (Revo STX, Toro, Premier, Inshore eller någon annan) kanske det är så att en rocket är bättre för mig vem vet.
    Jag kommer att använda rullen till havsöringsfiske samt lite lättare gädd/abborrefiske. Men om den funkar för lite lättare jerkfiske så är inte det fel heller.
    Som ni ser så är jag ute efter en rulle som kastar långt med beten runt 12-18gr men inte protesterar när betesvikten ramlar upp mot 60-80gr.
    Mycket tacksam för ett snabbt svar (är ju mitt uppe i havsöringsfisket).
    Mvh Siks
    Senast ändrad av Siks; 2009-04-15, 17:25.

Ursprungligen postat av Siks Visa inlägg
    Hej!
    Jag funderar på en ny rulle och är lite intresserad av en lågprofilare men jag kan inte riktigt lista ut vilken av modellerna som lämpar sig bäst för mig och mitt fiske (Revo STX, Toro, Premier, Inshore eller någon annan) kanske det är så att en rocket är bättre för mig vem vet.
    Jag kommer att använda rullen till havsöringsfiske samt lite lättare gädd/abborrefiske. Men om den funkar för lite lättare jerkfiske så är inte det fel heller.
    Som ni ser så är jag ute efter en rulle som kastar långt med beten runt 12-18gr men inte protesterar när betesvikten ramlar upp mot 60-80gr.
    Mycket tacksam för ett snabbt svar (är ju mitt uppe i havsöringsfisket).
    Mvh Siks
    5501 cs pro rocket använder jag själv till HÖ, kastar allt från 10 gram till 45 gram utan problem, har ingen större erfarenhet av lågprofilare iofs men jag kan bara tala bra om rocketen, lättskött krånglar aldrig och så är den ju snygg som fan med.. ha ha.

Kommentera

Jag har en Rocket (6000 serien)som är några år (4-6) men som under senaste havsörings resan till skåne råkade ut för något som lät som ett lagerras och det är på grund av det som jag har börjat fundera på att utöka arsenalen.
      Jag har också kollat på den nya Pro Rocket 5500 och tycker att den ser bra ut men jag tycker att revo serien ser ok ut den med. Så frågan är vilken av modellerna som är bäst för mitt fiske.
      Jag kan tillägga att jag mailade frågan till ABU och den som svarade därifrån tyckte att jag skulle välja Pro Rocket, men tyvärr så utvecklade han inte varför.
      Mvh Siks

Kommentera

Hej Igen!
        Är det ingen som har synpunkter på lågprofilare typ Revo STX jämfört med en Pro Rocket, gärna någon som har fiskat med någon av modellerna eller alla.
        Men alla synpunkter uppskattas.

Kommentera

Jag kör med Curado 301 (saltvatten rulle), den misshandlar jag dock med att köra jerkbait. Funkar klockrent, känns robust och bra.
          ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Pro rocket !

Satsar på pro rocket. Finns ingen anledning att chansa på en lågprofilare. De är tänkt framförallt till bassfiskare på andra sidan Atlanten. Alltså lätta beten.

Kommentera

Har iofs inte så stor erfarenhet från lågprofilare, men om ja skulle välja skulle ja ta Rocketen. Kusinen har en STX som fungerar bra, men föredrar min rocket framför den.

Kommentera

Hm, 60 eller 80 grams beten är inte direkt tunga heller.
                Jag tror att vissa saltvattenfiskare på andra sidan Atlanten bruka fiska med betydligt tyngre beten med curado 301.
                En PR är en mkt bra rulle oavsett vilken fiske vill man bedriva.
                Häls /T
                Senast ändrad av tonyex; 2009-04-16, 14:42.

Kommentera

Låter som att STX/Premier är ett bättre val om det är lätt gäddfiske, abborre samt HÖ du är ute efter.
                  Rocket 5500 är kanonfin på precis alla sätt och vis och funkar ypperligt till HÖ/Gädda, men ska du ha den till borre får du nog låta UT svarva igenom den en runda..

Kommentera

Tack för alla svar!
                    Jag ringde snäjk i vbg och dom hade en vänstervevad Pro Rocket kvar av 2008 modellen, jag ringde även Willys och dom hade 6st högervevade även det 08.
                    så nu är det bara att fundera ut om jag vill ha höger eller vänster vev.
                    Men jag började ju fiska med farsans record rullar när jag var liten och efter det så har alla multirullar varit högervevade så det är nog dags att lära sig något nytt, med andra ord en vänstervevad Pro Rocket blir det i kväll.
                    Mvh Siks

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S