"trasig" rulle?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"trasig" rulle??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "trasig" rulle??

Hej hej! Jag har köpt en Ambassadeur Black max, eller någonting sånt heter den. Är inte hemma just nu så kan inte kolla.. men problemet är att när jag jerkar, så åker veven Bakåt, när jag rycker. betet åker därför knappt framåt.. Det går inte att fiska längre med den, och har knappt använt den. körde med en buster.

Så, är rullen trasig? eller finns det någon "knapp", som på haspelrullar, som gör att man kan "veva bakåt"?

hmm kanske den inte har iar ? sen ska man inte använda blackmax för jerkfiske
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av grodfot Visa inlägg
      Hej hej! Jag har köpt en Ambassadeur Black max, eller någonting sånt heter den. Är inte hemma just nu så kan inte kolla.. men problemet är att när jag jerkar, så åker veven Bakåt, när jag rycker. betet åker därför knappt framåt.. Det går inte att fiska längre med den, och har knappt använt den. körde med en buster.

Så, är rullen trasig? eller finns det någon "knapp", som på haspelrullar, som gör att man kan "veva bakåt"?
      IARlagret mår inte bra och det bästa hade nog varit att byta det. Men tag isär rullen, bada yttergaveln där lagret sitter i citydiesel och låt det torka, smörj sedan med Rocket Fuel Liquid Grease, eller om du inte har det, smörj med växellådsolja.
      www.utreel.com

Kommentera

blackmax håller ej för jerk..håller knapt för verticaljigging

Kommentera

Kan tänka mig att det är den äldre modellen med runt stativ och gavlar. 56-6600 modellen håller säkert för tyngre jerk. De mindre 16-3600 för beten upp till 30-40gr ca.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

nu känner jag mig lurad... han lovade att den höll för jerkfiske... ska klaga imorgon.. ska fråga er sedan om vilken jag ska välja istället thanks!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 742 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04