Jag har ett buster stiff jerkbaitspö där den översta spöringen har gått sönder lite. Tror ni att man kan få det lagat om man tar det med sig till en fiskebutik? Hur mycket tror ni att det kostar´?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trasigt buster stiff
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
FIXA det själv!!!
Köp en ny toppögla samt ett bra lim gärna tvåkomponent!
1. För att du ska få bort den gamla öglan värmer du den försiktigt så den blir varm sedan kan du dra bort den med en tång eller om du har en handske på dig! Elda bara på metallen inte på själva spöet!
2. När allt blivit svalt igen blandar du limmet som du sedan smetar på spötoppen för att slutligen sätt den nya toppöglan på plats! Lagom med lim annars blir det bara kladdigt!
3. Torka enligt angiven tid på limförpackningen sen är det bara att fiska!
Billigast samt att det är lite roligt att pilla själv!
Lycka till!Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inläggFIXA det själv!!!
Köp en ny toppögla samt ett bra lim gärna tvåkomponent!
1. För att du ska få bort den gamla öglan värmer du den försiktigt så den blir varm sedan kan du dra bort den med en tång eller om du har en handske på dig! Elda bara på metallen inte på själva spöet!
2. När allt blivit svalt igen blandar du limmet som du sedan smetar på spötoppen för att slutligen sätt den nya toppöglan på plats! Lagom med lim annars blir det bara kladdigt!
3. Torka enligt angiven tid på limförpackningen sen är det bara att fiska!
Billigast samt att det är lite roligt att pilla själv!
Lycka till!
Se till att det är rent från limrester där öglan ska sitta bara innan du sätter på nytt lim.I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
-
Ursprungligen postat av roach master Visa inläggSe till att det är rent från limrester där öglan ska sitta bara innan du sätter på nytt lim.
Hehe, missade visst den delen! rensa lim måste man göra!Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
Kommentera
-
Jag tog med mej mitt spö med trasig toppöggla till sportfiskepoolen i uppsala, dom bytte ut den gamla ögglan och limmade fast den nya för 20 kr!
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Jag har bytt toppöglan till mitt buster stiff vid två tillfällen. Stjärnås sportfiske i Göteborg tog 50 kr totalt för besväret. Vidars fiske i Karlstad tog 25kr.
Mycket kan man göra själv men det blir ofta, räknat i material och arbetstid, betydligt dyrare än att köpa.
Kommentera
-
Jag tror nog jag tar med det till fiskebutiken. Vill få det bra gjort och jag är lite osäker på om jag är fingerfärdig nog för att få till det på egen hand.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
-
av FlexNu så har jag fått lite abborre på spöt och den här fina abborren på 800gr och 40cm.
Spöt kasstar...1 Foto-
igår, 19:05 -
-
Svar till Import och entusiastprylar!Tja ba, jag har fått lite skumma linbrott vid kast som inte varit så våldsamma, då detta gäller på en...1 Foto
-
2025-04-21, 09:58 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 804 visningar
0 gillar