2 vevfrågor ang multirullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2 vevfrågor ang multirullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2 vevfrågor ang multirullar

Var och inhandlade en enkelvev modell 7000 för att experimentera med till mina multisar. När jag kom hem passade den inte. Eller, den gick ju på men passformen runt armen var alldeles för dålig så den gick inte att använda. Detta startade lite frågor:

1. Om man nu promt vill ha en 7000vev till sina mindre rullar går det att få tag på? Om det går, vad var den jag köpte ämnad för?

2. Mer generell, har alla ambor ett spann där veven roterar men inte tar? Märkte att det var så på båda mina multisar och har inte tänkt på det när jag fiskar.
    Är det blåål eller vralåk?

Finns speciella T-vevar (powerhandle, 7000-vev) som passar till Amb. 6000 o 5000. Påminner som sagt var om 7000-veven men har ett mindre hål för huvuddrevsbussningen. Prata med ABU så kan de fixa rätt del

Kommentera

Du kan köpa en så kallad "big game"vev till de flesta ambisar.Finns bla på lundgrens.Hör med de om den passar till din rulle.Jag har en sådan på en av mina rullar och tycker den är helt suverän./Kalle
      vade retro esox lucius!

Kommentera

Ursprungligen postat av andreas9 Visa inlägg
        Var och inhandlade en enkelvev modell 7000 för att experimentera med till mina multisar. När jag kom hem passade den inte. Eller, den gick ju på men passformen runt armen var alldeles för dålig så den gick inte att använda. Detta startade lite frågor:

1. Om man nu promt vill ha en 7000vev till sina mindre rullar går det att få tag på? Om det går, vad var den jag köpte ämnad för?

2. Mer generell, har alla ambor ett spann där veven roterar men inte tar? Märkte att det var så på båda mina multisar och har inte tänkt på det när jag fiskar.
        Den modell som Wreckbender har satt på den här rullen tycker jag är bäst, har en bättre infästning av vevknoppen. Finns i Svart o Alu har jag för mig http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=3&sort=date

Kommentera

Den här har jag. http://www.128810.webshop.eurovator....6&sub=0&page=1
          vade retro esox lucius!

Kommentera

Kan även varmt rekomendera att ändra till lägre utväxling om du skall använda rullen för "tungspinn". Ändra från standard (vanligen 1:5,3) till 1:4,8 alternativt 1:3,8 så blir rulle superskön med tunga beten!!!

Att ändra utväxlingen i en ambassadeur är extremt enkelt och du köper färdiga drevsatser för den utväxling som du vill ha som inkluderar både huvuddrev och pinjong. Med lägre utväxling får du dessutom en mer "robust rulle".
            Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!

Kommentera

Ursprungligen postat av walleyebuster Visa inlägg
              Kan även varmt rekomendera att ändra till lägre utväxling om du skall använda rullen för "tungspinn". Ändra från standard (vanligen 1:5,3) till 1:4,8 alternativt 1:3,8 så blir rulle superskön med tunga beten!!!

Att ändra utväxlingen i en ambassadeur är extremt enkelt och du köper färdiga drevsatser för den utväxling som du vill ha som inkluderar både huvuddrev och pinjong. Med lägre utväxling får du dessutom en mer "robust rulle".
              så sant, särskilt om man ska fiska med stora bucktails o motsvarande som skapar ett stort motstånd i vattnet. Då är lågutväxlade klart skönare o mer skonsamma. Högre utväxling (6,3) kommer att säcka ihop efter ett tag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 785 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04