Det perfekta jigg-spöt till abborre. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det perfekta jigg-spöt till abborre.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Älskar expride och poison adrena. Men jag har så mycket Shimano och vill testa något annat.

Det blev ett Daiwa Steez AGS Lightning idag

Kommentera

Är det någonting stil med "The one" som Tackletour testat så kan det nog bli riktigt bra, berätta gärna!

Kommentera

Irriterande svårt för mig att orientera mig i Daiwa Steez AGS-modellerna i Europa och USA. Vi verkar ha fått olika lineups där vi i Europa endast fått Lightning (haspel) och Hurricane (spinn) medans jänkarna fått en drös modeller men ingen är 1:1 mot Lightning. Lightning är 7'3" 3-21g Extra Fast. "The One" är 7'6" 2-21g Fast.

Men ska rapportera efter ett par turer med det

Kommentera

Kapar/lånar tråden lite, vad har vi mer för tips för ett kralligare jiggspö till borre där du även kan kasta gösjiggar?
          tanken var att köpa 1611mh adrena men den kommer aldrig i lager verkar det som, så något annat ni kan rekommendera o testa?
          Spöt jag hade innan till detta är.sålt och det var en rocksweeper.

10-15grams skallar, mest 10cms jiggar men som sagt du ska.kunna dra på en gösjigg utan att spöt känns som de.ska.gå av^^

P5 destroyer nån variant, x-bites för.klen?
          millerods nån variant?

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
            Kapar/lånar tråden lite, vad har vi mer för tips för ett kralligare jiggspö till borre där du även kan kasta gösjiggar?
            tanken var att köpa 1611mh adrena men den kommer aldrig i lager verkar det som, så något annat ni kan rekommendera o testa?

10-15grams skallar, mest 10cms jiggar men som sagt du ska.kunna dra på en gösjigg utan att spöt känns som de.ska.gå av^^

millerods nån variant?

Jag kör ett Expride 173XH 14-56 gram för ändamålet. Mycket nöjd med spöt! Egentligen tänkt till gös (både bottenknack och kasta på individer med större jiggar) men inte sällan hamnar ett bete för borre på spöt… det är just det du efterfrågar - kralligare. Men mycket trevligt att fiska med.

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg

millerods nån variant?

Jag har ett X-bites och det är ett otroligt trevligt jiggspö, har något av en ''sekundär aktion'' där spöt är rappt när man jobbar beten men böjer sig längre ned i klingan vid drillning.
              Har innan testat BoBs Sweetstick och Steez AGS Hurricane där BoB var för stolpigt och Steez lite för paraboliskt och hade lämpat sig lite mer allround för den som vill fiska flera tekniker på samma spö. Bladed jigs osv

X-bites är klassat till 28g och jag tycker den klassningen stämmer rätt bra om man tänker skalle+jigg. Skulle nog inte kasta mycket mer än 15g skalle med det spöt dock.

Det är synd att Megabass inte släpper USA Destroyermodellen FMJ i Europa för den hade varit kanon för tyngre jigg om man läser vad jänkarna tycker.

Kommentera

Tack för tipsen Boys! 99% är det borre som fiskas så x-bites lockar faktist mest då ja redan har ett Expride o sugen på o testa nått annat märke!

fmj hade ja slagit till på om den fanns här efter hookuptackle gick igenom.spöt förra året

Kommentera

Ursprungligen postat av orm Visa inlägg
                  Irriterande svårt för mig att orientera mig i Daiwa Steez AGS-modellerna i Europa och USA...
                  Ja överlag frustrerande att inte få veta skillnader mellan spömodeller och serier mer konkret från tillverkare/butik.
                  En text om en spöserie skrev att aktionerna var teknikanpassde men beskrev inte aktionerna... hur svårt kan det vara? De vill nog ha det lite oklart så folk köper fel under devisen - felköp är merköp!

Gissar att ditt spö är än mer jiggspö än The One, kan nog bli bra för dig tänker jag

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 804 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04