Val av lågprofilsrulle samt lindimension till gädda. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av lågprofilsrulle samt lindimension till gädda.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jlinuskarlsson Visa inlägg
    Kolla in Revo Beast rullarna, ruggigt bra rullar för det priset.

Mvh
    Instämmer, köpte en revo beast x som första multirulle i somras, spolade på 0.32 mm j-braid och har kunnat slita loss drag som har kilat fast sig mellan stenar/fastnat i stockar utan att varken rullen klagat eller att linan pajat. Däremot får man böja tillbaka krokarna såklart men hellre det än att bli av med ett drag för 100-200 spänn!

Edit: Får nästan aldrig skatbo heller och då kastar jag drag som väger allt mellan 20-130 g, använder ett Westin w3 powercast.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenwald Visa inlägg
      Jag har ett spinnspö som kastar 100gr som jag tidigare hade en ambassadeur på, jag tyckte dock den var väldigt klumpig och sålde den och gick tillbaka till haspel. Har dock insett att det är rätt jobbigt att kasta så pass tunga drag med haspel och funderar på någon lågprofilare istället. Söker lite tips på någon vettig modell som inte kostar skjortan, samt lämplig lina till detta. Jag är nybörjare på multi men det gick super att kasta med ambassadeur med ca 0.30 lina eller vad det nu var på. Har ägt en lågprofil också till borrefiske med tunn lina, då gick det åt helvete hela tiden och jag blev av med mängder av beten. Vilken dimension bör man som minst ligga på för att vara mer safe för linbrott och ändå få bra kastlängd med beten upp till 100 gr? 0.30 känns lite overkill. Är det större risk för skatbon/linbrott på lågprofil än det är på en ambassadeur om man inte är helt hemma med tekniken ännu?
      Om jag kör tyngre drag letar jag inte rullar med massor av kullager och finesser, jag föredrar en enklare konstruktion gjord av material som håller.
      Alla dom stora märkena har rullar som passar ditt fiske, gå till en butik och känn på rullarna så du köper något som inte upplevs klumpigt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
      6 svar
      1 776 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Benjamin S  
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04